راهنمای خرید اندروید باکس برند فیلیمو ایرانی و باگارانتی معتبر

اگر دستگاهی که خریداری می کنید کیفیت 4k دارد، تلویزیون شما باید با کیفیت بالا از آن پشتیبانی کند، اما اگر به د

توسط HONARMANDKHABAR در 27 آبان 1401

اگر دستگاهی که خریداری می کنید کیفیت 4k دارد، تلویزیون شما باید با کیفیت بالا از آن پشتیبانی کند، اما اگر به دنبال مدل هایی هستید که بتوانید ویدیوهای یوتیوب، فیلمو و تلویزیون اینترنتی را تماشا کنید، به یک اندروید باکس ارزان نیاز دارید. تقریباً هر باکس اندرویدی که امسال در بازار می بینید می تواند از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی کند. اما برخی از مدل ها می توانند تصاویر 6K یا 8K ارائه دهند. اما اگر باکس اندروید ارزان قیمت کمتر از 500 هزار تومان خریداری کنید، نمی توانید تصاویر را با کیفیت 4K تماشا کنید و در بهترین حالت همان 1080pp HD را خواهید داشت. دلیل آن این نیست که باکس اندروید شما نمی تواند این کیفیت تصویر را ارائه دهد، بلکه به این دلیل است که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات به این دستگاه ها اجازه دریافت محتوا با کیفیت 4K را نمی دهند.

در ماه‌های اخیر، تماشای نمایش‌ها و فیلم‌ها به یک سرگرمی برای بسیاری از مردم تبدیل شده است که اغلب به دلیل ماندن افراد در خانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید است. بسیاری از افراد برای لذت بردن از انتخاب گسترده‌تر به رایانه شخصی یا تلفن همراه خود روی می‌آورند، اما خیره شدن طولانی مدت نه تنها بر تجربه تماشای شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث خستگی و آسیب چشم شود. باکس اندرویدی که می‌تواند تنظیمات برگزیده شما را به صفحه نمایش بزرگ منتقل کند، پاسخ این سوال است، اما با وجود تعداد زیادی باکس اندروید، کدام جعبه تلویزیون برای شما مناسب است؟ پس بیایید این کتاب را با هم بخوانیم تا این نمونه ها را بدانیم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید اندروید باکس را دارید، اما به دلیل تنوع مدل و قیمت، در خرید این دستگاه ارزشمند با مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید. در این مقاله شما را با انواع اندروید باکس آشنا می کنیم و لیستی از نکات مهمی که در خرید اندروید باکس باید در نظر بگیرید را به شما آموزش می دهیم.

اندرویدباکس  چیست؟

تی وی باکس یک دستگاه سخت افزاری است که به شما امکان می دهد محتوای مورد نظر خود را از اینترنت به تلویزیون خود منتقل و پخش کنید. تلویزیون شما از راه دور است و می توانید محتوای آنلاین را در تلویزیون بزرگ خود تماشا کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از سایت هایی که این خدمات را در اینترنت ارائه می کنند نیاز به خرید اشتراک ماهانه دارند، به این معنی که علاوه بر خرید دستگاه Android Box TV، برای استفاده از محتوای آنها باید اشتراک ماهانه بسیاری از این سایت ها را نیز خریداری کنید. . روی این دستگاه به عنوان مثال: هنگام خرید دستگاهی از Filmo، شرکت به شما یک سال اشتراک رایگان برای خرید دستگاه می دهد. در پایان این مقاله چندین ابزار این شرکت با اشتراک رایگان یک ساله ارائه شده است.

انواع اندرویدباکس تلویزیون موجود در بازار:

اندروید باکس تلویزیون اپل ۴K

برای کاربران اپل، جعبه اندروید اپل بهترین انتخاب است. رابط کاربری روان و آشنا، استفاده از این افراد را آسان می کند، بنابراین نیازی نیست وقت خود را برای یادگیری نحوه استفاده از آنها تلف کنید. همه برنامه‌های پخش جریانی اصلی در اپ استور موجود هستند تا بتوانید از فیلم‌های مناطق مختلف لذت ببرید. علاوه بر این، سایر محصولات اپل مانند: (آیفون، مک و ...) را می توان از طریق Air Play به Apple box شما متصل کرد و بدون مشکل از آن استفاده کرد. بله، به یاد داشته باشید که قیمت آنها نسبت به سایر برندهای موجود در بازار گرانتر است. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به تراشه A12 bionic برای عملکرد بهتر و پشتیبانی از سیستم صوتی Dolby Atmos سازگار با Dolby Vision اشاره کرد.

اندروید باکس تلویزیون شیائومی

محصولات شیائومی به دلیل بهترین قیمت در بازار شناخته شده اند. اکثر مدل های این شرکت دارای اندروید 8.1 به بالا و پشتیبانی از کروم کست هستند که به شما امکان دانلود و نصب برنامه های مختلف را از فروشگاه گوگل پلی می دهد. ساده و آسان برای استفاده، به شما امکان می دهد برای تماشای همه جانبه، محتوای Android مختلف را با یک کلیک روی تلویزیون خود پخش کنید. بسیاری از مدل های این دستگاه قدرتمند هستند و فناوری 4K HDR و فیلم های 4K را با سرعت بالا و تصویری واضح و دقیق ارائه می دهند. پس اگر به دنبال یک برند قدرتمند و در عین حال ارزان هستید، محصولات این شرکت را به شما معرفی می کنم.

اندروید باکس تلویزیون گوگل

فیلمیو باکس برای خرید اینجا برای تمامی این مدل ها توسط شرکت گوگل تی وی توسعه داده شده و سیستم عامل اندروید 10 به صورت پیش فرض روی آن ها نصب شده است. البته اگر نسخه جدیدی از اندروید منتشر شود، به راحتی می توانید اندروید را به نسخه بالاتر ارتقا دهید. رابط کاربری ساده و آسان از Chromecast، Google Assistant و سایر خدمات نیز پشتیبانی می کند. نسخه Google Chromecast بسیار شبیه است و کار با آن آسان است. شما به سادگی می توانید باکس اندروید خود را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون یا تلفن همراه خود متصل کنید و از تماشای عالی لذت ببرید. اگر نسخه سیستم عامل اندروید یا نسخه سبک تر می خواهید، Google Chromecast با Google TV بهترین گزینه است.

تفاوت اصلی یک اندروید باکس گران قیمت با یک اندروید باکس ارزان قیمت:

اگر به قیمت های بازار نگاه کنید، باکس های اندرویدی با قیمتی کمتر از 500 تا 600 هزار تومان پیدا می کنید، اما اگر به جزئیات نوشته بازار دقت کنید، شاید تشخیص آن سخت باشد. درفاس بین آن دو بری شما پس که فاکتورهای دراستهای کران کاینت را از ارزان کینت یسیا می کند؟ در رضا انها را مورد نقد و رمعی کار میدهیم.

پخش با کیفیت ۴K

اگر به جعبه این محصولات نگاه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که اکثر این مدل ها می توانند تصاویر را با کیفیت 4K پخش کنند و همه مدل ها قدرت کافی برای این کار را دارند، اما واقعیت این است که نمی توانید نتفلیکس را با کیفیت 4K اجرا کنید. هر جعبه تلویزیون Android را تماشا کنید. اینطور نیست که باکس نمی تواند این کار را انجام دهد، به این دلیل است که صدا و سیما به آنها فرصت تماشای آن را نداده است. نتفلیکس فقط به جعبه‌های منتخب اجازه می‌دهد به محتوای ۴K برای اهداف پخش دسترسی داشته باشند. آنها نمی خواهند مردم از خدمات نامناسب 4K شکایت کنند، در حالی که در واقع این مشتری است که دستگاه 4K را با انتظار تماشای فیلم و سریال با این کیفیت خریداری کرده و اجازه استفاده از این خدمات را ندارد. زیرا یابنده اطلاعات درستی در این مورد ارائه نکرده و نگفته است که دستگاه برای این عملکرد مناسب نیست. در نهایت، این بیشتر یک موضوع سنتی است تا سخت افزاری، اما اگر تماشای سرویس های بزرگ 4K در اولویت باشد، بسیاری از جعبه های تلویزیون ارزان قیمت اندروید ناامید نخواهند شد.

میزان رم دستگاه

یک جعبه تلویزیون ارزان و مقرون به صرفه معمولاً با 1 تا 2 گیگابایت رم ارائه می شود، در حالی که یک ستاپ باکس گران قیمت معمولاً با 4 تا 8 گیگابایت رم عرضه می شود. این بدان معناست که جعبه‌های گران قیمت سریع‌تر اجرا می‌شوند و می‌توانند همزمان برنامه‌های زیادی را بدون آویزان کردن و نشان دادن صفحه باز به شما اجرا کنند. تی وی باکس‌های گران‌تر می‌توانند برنامه‌های پیچیده‌تری مانند شبیه‌سازهای بازی و نسخه‌های پیچیده‌تر Kodi را اجرا کنند، اما رم پایین یک ست‌تاپ باکس ارزان‌تر نمی‌تواند بسیاری از محبوب‌ترین برنامه‌ها را اجرا کند.

حافظه ذخیره سازی دستگاه

اندروید باکس تسکو

شما می توانید انتظار داشته باشید که یک جعبه تلویزیون اندرویدی مقرون به صرفه با 8 تا 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود، در حالی که جعبه های گران قیمت حداقل 32 گیگابایت و احتمالاً بیشتر خواهند داشت. اگر می‌خواهید محتوا را در اندروید باکس خود دانلود کنید، به حافظه زیادی نیاز دارید، بنابراین اگر می‌خواهید برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را روی دستگاه خود نصب کنید، جعبه‌های گران‌تر بهتر هستند. با این حال، اگر فقط در حال پخش جریانی هستید، لازم نیست خیلی نگران حافظه دستگاه باشید.

تراشه پردازنده یا Chipset

مدل NVIDIA Shield یکی از پیشرفته ترین باکس های اندروید تی وی موجود در بازار است که به چیپست Tegra X1 مجهز شده است که این مدل را به قوی ترین و گران ترین سخت افزار برای گیمرها تبدیل می کند. با این حال، حتی جعبه های بودجه نیز اغلب دارای پردازنده های چهار هسته ای خوب هستند. در حالی که آنقدر قدرتمند نیست که با دستگاه‌هایی مانند NVIDIA Shield یا سایر جعبه‌های گران‌قیمت می‌بینید، آنقدر قدرتمند است که می‌تواند تصاویر 4K را به راحتی چاپ کند.

فرمان صوتی هوشمند

امروزه، حتی هنگام خرید یک دستگاه گران قیمت، می توانید از مواردی مانند دستورات صوتی استفاده کنید که جستجو را ثابت و پایدار می کند، اما تقریباً چنین چیزهایی را در جعبه های ارزان نمی بینید. تجربه آنطور که شما می خواهید یکپارچه نیست. در عوض، می توانید انتظار داشته باشید که جستجوهای خود را با صفحه کلید روی صفحه و کلیدهای جهت دار انجام دهید. در دستگاه‌های ارزان‌تر، برای تایپ متن باید چند دکمه روی کنترلر خود فشار دهید، اما در دستگاه‌های صوتی هوشمند این کار آسان است. به عنوان توسعه فرمان صوتی، بسیاری از استارت باکس ها با سیستم های خانه هوشمند مانند آمازون الکسا یا خانه هوشمند گوگل ادغام می شوند. این یکی دیگر از ویژگی هایی است که با جعبه های ارزان قیمت پیدا نمی کنید. اگر این موارد برای شما مهم است، پس صندوق بودجه شما را راضی نخواهد کرد.

راهنمای خرید اینترنتی اندروید باکس

بر اساس این تفاوت ها، اگر به دنبال یک جعبه تلویزیون اندرویدی ارزان قیمت هستید، اغلب تماشای 4K، دستورات صوتی، ادغام خانه هوشمند، و قدرت و فضا برای انجام کارهای پیشرفته مانند بازی ها را از دست می دهید. اما اگر ویژگی های ذکر شده برای شما مهم نیست، می توانید بدون هیچ ناامیدی یک باکس اندروید تی وی ارزان تهیه کنید.

وقتی به این عوامل رسیدید، مواردی را که برایتان مهم هستند انتخاب و اولویت بندی کنید. آیا نیاز شما برای تماشای نتفلیکس با فرمت 4K است؟ کدام جعبه تلویزیون اندرویدی ارزان قیمت موجود است. احساس می کنید به یک دستور متنی نیاز دارید؟ می توانید یک جعبه تلویزیون اندروید ارزان قیمت پیدا کنید که این کار را نیز انجام دهد. به دنبال مکانی برای بازی با Kodi هستید؟ می توانید گزینه های بودجه را پیدا کنید. پیدا کردن یک جعبه ارزان قیمت که همه این کارها را انجام دهد دشوار است، اما با کمی تلاش می توان آن را انجام داد.

بهترین مارک اندروید باکس

اگر بخواهیم نوع خاصی از اندروید باکس را به عنوان بهترین نسخه این دستگاه به شما معرفی کنیم، ممکن است کمی به برخی از مدل های برتر بازار علاقه مند شده باشیم، زیرا مدل های برتر زیادی وجود دارند که کار می کنند. با ساخت این دستگاه و راه اندازی نسخه خاصی به عنوان بهترین نسخه اندروید باکس تبلیغات بیشتری نسبت به آوردن محصول دیگر دارد و از آنجایی که سایت کیمیک آموزشی علمی و رسانه ای است و تبلیغاتی نیست به شما اطلاع خواهیم داد. لیستی از بهترین باکس های اندروید.

نکات مهم برای خرید اندروید باکس

نسخه اندروید باکس

این دستگاه مانند سایر دستگاه های صوتی دارای مدل های متنوعی می باشد که این شما هستید که با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی را انتخاب و خریداری کنید. اگر کیفیت تصویر در اولویت شما نیست، می توانید نسخه های HD و Full HD را انتخاب و خریداری کنید. این مدل ها ارزان هستند. اما اگر می خواهید یک تصویر با کیفیت بالا داشته باشید، مدل های 4K بهترین گزینه هستند.

حالت قابل پخش

فراموش نکنید که این دستگاه علاوه بر پخش کننده ویدیوی آنلاین، یک پخش کننده چند رسانه ای نیز می باشد. این بدان معناست که می توانید فیلم های مورد نظر خود را با لیست و فلش مموری متصل کرده و پخش کنید. ویدیوهایی که دستگاه شما پشتیبانی می کند نکته بسیار مهمی است. بنابراین هنگام خرید حتماً ویژگی هایی را که دستگاه شما پشتیبانی می کند بررسی کنید.

قیمت 

اولین و مهم ترین نکته برای خرید اندروید باکس توجه به قیمت آن است، قبل از هر کاری بدانید که چقدر بودجه برای خرید این محصول دارید. با این کار مدل هایی که در قیمت شما نیستند از انتخاب شما حذف می شوند و خرید برای شما راحت تر می شود.

نسخه سیستم عامل اندروید

اگر دستگاه شما iOS نیست و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، مطمئن شوید که نسخه اندروید دستگاه شما به روز است یا قابلیت به روز رسانی را دارد. فراموش نکنید که اکثر برنامه هایی که از Google Play دریافت می کنید بر روی نسخه های جدیدتر اندروید نصب می شوند. بنابراین، اگر نسخه اندروید شما کم است، انتظار نداشته باشید برنامه های جدیدی روی آن نصب کنید.

فرمت خروجی تصویر

همیشه دستگاهی را انتخاب کنید که دارای چندین خروجی صدا و تصویر باشد، این به شما کمک می کند به تلویزیون های قدیمی با خروجی Avi متصل شوید. متاسفانه اکثر مدل های جدید فقط دارای خروجی HDMI هستند و فقط در تلویزیون هایی که دارای این پورت هستند و در مدل های قدیمی پشتیبانی نمی شوند قابل استفاده هستند.

پشتیبانی از ماوس و کیبورد

این یک ویژگی بسیار جالب است که اغلب در تصاویر با کیفیت بالا دیده می شود. استفاده از ماوس و کیبورد می تواند استفاده از سایر اپلیکیشن ها مانند شبکه های اجتماعی و بازی های مختلف را آسان کند. اگر این دستگاه را به خصوص برای بازی های اندروید می خواهید، بهتر است این مدل را انتخاب کنید، زیرا برای بازی حرفه ای به ماوس و کیبورد نیاز دارید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن