اجاره سند ملک برای وثیقه زندانیان

زمانی که یک فرد دچار تخلفی می گردد که نتیجه آن بازداشت دو است بعد از گذراندن مراحل اداری و کامل شدن پرونده او

توسط HONARMANDKHABAR در 1 خرداد 1400

زمانی که یک فرد دچار تخلفی می گردد که نتیجه آن بازداشت دو است بعد از گذراندن مراحل اداری و کامل شدن پرونده او به عنوان متهم به واسطه پلیس به زندان منتقل می گردد. این متهم در صورتی که بخواهد آزاد شود چه به صورت دائم و چه موقت باید برای خود یک وثیقه تهیه نماید. میزان و ارزش این وثیقه توسط قاضی دادگاه و با توجه به نوع جرم و حکمی که برای شخص صادر شده است تعیین می گردد. در واقع می‌توان اینگونه گفت که ارائه وثیقه مفهوم آزادی کامل متهم را ندارد و تنها تضمینی برای شرکت متهم در جلسات دادگاه می باشد.

 

اجاره سند ملکی برای وثیقه مناسب کدام یک از مجرمان می باشد؟

زمانی که شخصی مرتکب جرمی شده است که جزای آن حبس ابد و یا اعدام نمی باشد و تنها دستگیر می شود، این شانس را دارد که با استفاده از سند اجاره ای و مراجعه به دادستان منطقه درخواست آزادی کند. در صورتی که قاضی دادگاه آزادی او را با وثیقه مناسب بداند حکم قرار وثیقه را صادر کرده و بعد از کامل کردن برخی روال اداری امکان آزاد کردن متهم از زندان فراهم می شود. اما هم دادگاه و هم متهم در بازه زمانی تعیین شده نسبت به یکدیگر وظایفی دارند که باید به آنها عمل کنند. در ادامه این مقاله به برخی از این وظایف برای هر کدام اشاره می کنیم.

اجاره سند برای وثیقه زندانی

معرفی وظایف دادگاه و متهم در زمانی که توسط اجاره سند برای وثیقه گذاشتن به صورت موقت مجرم آزاد شده باشد.

در زمان بررسی وثیقه منظم دادگاه موظف است که اعتدال را بین مجرم و شاکی او برقرار کرده و اجازه ندهد برخوردی جبران ناپذیر داشته باشند. یکی دیگر از وظایف دادگاه حفظ سلامت جامعه در مقابل سوانح احتمالی از جانب متهم و در عین حال در نظر داشتن بی گناهی شخص تا زمان اثبات جرم و اتهام او می باشد. همچنین متهم نیز باید برخی وظایف را در بازه زمانی تعریف شده که توسط یک وثیقه و یا سند آزادی مشروط دارد، رعایت نماید. از جمله این وظایف این است که متهم باید تمامی شروطی را که برای آزادی پذیرفته رعایت کرده در زمان‌های مقرر به دادگاه مراجعه کند.

 

قیمت اجاره سند برای وثیقه زندانی چگونه تعیین می گردد؟

اجاره سند برای وثیقه زندانی از جمله موارد مهم در زمینه قرارداد تامین کیفری و تهیه سند اجاره‌ای جهت آزاد نمودن مجرم قیمت اجاره سند است. هنگامی که مجرم در دادسرا حضور دارد، دادگاه قضایی پس از مشخص شدن اتهام و بیان آن صرفاً به خاطر اینکه شخص در صورت لزوم در مراجع قضایی حضور یابد از او درخواست یک ضمانت می کند. از جمله این ضمانت ها سند و یا وثیقه است که به عنوان قرار تامین کیفری سنگین در قانون آیین دادرسی کیفری شناخته می شود و معمولاً برای متهمانی در نظر گرفته می شود که منجر به وارد آمدن زیان و خسارت به شاکی شده اند.

در این حالت متهم و یا خانواده او باید سند خواسته شده را ارائه دهند و در صورتی که خود و یا اطرافیان سند مذکور را نداشته باشند لازم است جهت تهیه آن به مراکز و یا اشخاصی مراجعه کنند که ارائه کننده سند اجاره ای می باشند که البته در اغلب موارد این افراد به وسیله برخی واسطه ها با متهمین و یا خانواده های آنها ارتباط گرفته و قراردادی جهت اجاره سند برای وثیقه مابین طرفین امضا می گردد.

قیمت سند اجاره‌ای معمولاً با توجه به ارزش سند و بازه زمانی مورد نظر برای اجاره تعیین می شود.

قرارهایی که شامل تامین کیفری هستند عبارتند از:

– بازداشت موقت متهم

– وثیقه

– کفالت

– صادر شدن قرار وثیقه و کفالت

 

اجاره سند برای زندانی

اجاره کردن سند ملک برای وثیقه امری قانونی است؟

اجاره سند برای وثیقه را آشنایان شخص متهم ناچارند به مراکزی رجوع نمایند که تامین کننده اسناد اجاره ای هستند بودن یک دفتر و یا شرکت برای عقد قرارداد می تواند اطمینان خاطر برای مراجعین داشته باشد که اگر شخص بخواهد حقیقی را بگیرد و یا به تعهداتش برای سند گذاری عمل نکند امکان مراجعه به مکان مورد نظر برای شکایت فراهم باشد.

در صورت عدم وجود شرکت و یا دفتر و عقد قرارداد در مکان‌های عمومی مانند دادسراها، ممکن است مبلغ پرداختی توسط اقوام متهم به خاطر برخی مسائل همچون سند جعلی، عدم انجام درست کار، کلاهبرداری و… از بین برود و از طرفی هیچ گونه ضمانتی جهت برگرداندن مبلغ پرداختی وجود نداشته و کسی در این زمینه پاسخگو نخواهد بود.

 

از کجا می توان سند برای وثیقه تهیه کرد؟

جهت اجاره سند بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که دارای چند سال سابقه فعالیت در این زمینه باشند و در طی فعالیتشان هیچ گونه خطا و اشکال ای مرتکب نشده باشند و تنها نیت این مراجع نیکی کردن به زندانیان و خانواده آنها باشد علاوه بر این همانطور که پیشتر گفته شد بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که دارای دفتر کار باشند و تا زمانی که کار خانواده متهم راه نیافتاده است هیچ گونه هزینه ای از آنها دریافت نکند وکیلهای دادگستری بهترین انتخاب ممکن برای این امر هستند.

همچنین فراموش نکنید که قیمت اجاره سند برای وسیله باید کارشناسی شده و با حداقل هزینه ممکن نسبت به رقبا تعیین گردد.

 

مدارک و شرایط لازم جهت اجاره کردن سند برای وثیقه شامل موارد زیر می شود:

– وجود ضامن های معتبر و ارائه مدارک مورد نیاز برای اجاره سند با توجه به نوع اتهام و سابقه شخص مجرم و نیز اندازه قرار صادره در هر نوبت از قراردادها. ضامن ها ممکن است چک و سفته، جواز کسب، فیش حقوقی یک کارمند و یا شخص بازنشسته باشد.

– یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شامل مدرک های مربوط به شناسایی و احراز هویت شمس و محل سکونت او ونیز اطلاع کامل از ضامن های وی باشد.

– از دیگر شروط لازم برای اجاره سند تعیین بازه زمانی اجاره است که معمولاً یک ساله بوده و قابل تمدید می‌باشد.

 

اجاره وثیقه برای وام

در برخی موارد ممکن است اشخاص اصل استفاده از تسهیلات بانکی مانند انواع وام های مبلغ بالا همچون مبالغ بالای ۱۰۰ میلیون تومان و یا حتی وامهای میلیاردی نیاز به یک ضامن دارند. اما به خاطر مبلغ بالای وام و متقابلاً میزان قسط های آن یک ضامن کارمند و یا بازاری پاسخگو نبوده و شخص باید از یک سند به ارزشی معادل مبلغ مذکور و یا بیشتر استفاده کند. اما گاهی پیش می آید که شخص مدرک مورد نیاز را ندارد به همین علت ناچار به اجاره سند برای وثیقه و یا ضمانت می شود.

منبع:

https://vasighemelki.com/ejare-sanad/

آخرین مطالب