از کجا تجهیزات پزشکی دست دوم بخریم؟

برخی از تجهیزات پزشکی آنقدر گران هستند که گاهی مجبورید به سراغ دست دوم آن بروید. تجهیزات پزشکی دست دوم هم مان

توسط HONARMANDKHABAR در 8 مهر 1399

برخی از تجهیزات پزشکی آنقدر گران هستند که گاهی مجبورید به سراغ دست دوم آن بروید. تجهیزات پزشکی دست دوم هم مانند آکبند می توانند کار شما را راه بیندازند. این وسایل به دلیل اینکه برای مدت زمان کوتاه استفاده می شوند، سالم می مانند. بنابراین تا مدت ها می توانید از آنها استفاده کنید.


اما تجهیزات پزشکی دست دوم را از کجا خریداری کنیم؟


اکنون وب سایت های زیادی راه اندازی شده است که در این زمینه اقدام می کنند. در سایت هایی مثل دیوار و شیپور وسایل دست دوم منتشر می شود. اما پیدا کردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز در لابه لای خیلی عظیمی از وسایل کار راحتی نیست. در عوض سایت هایی مثل سدان مد به طور اختصاصی به این کار می پردازند.


خرید اینترنتی و آنلاین تجهیزات پزشکی دست دوم این مزیت را دارد تا از شهری که هستید بدون دغدغه وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.


آیا لوازم پزشکی دست دوم قابل اعتمادند؟


شاید بپرسید آیا استفاده از وسایل پزشکی دست دوم مشکلی را برای بیمار ایجاد نمی کند؟ وقتی از تجهیزات پزشکی دست دوم صحبت می کنیم منظور ما وسایلی مثل دستگاه بخور، ویلچر، الکتروشوک، اکسیژن ساز و ... است. این وسایل مثل سایر وسایلی که در منزل استفاده می کنید، می توانند چندین مرتبه و توسط افراد مختلف استفاده شوند.


دستگاه ویلچر اگر سالم و بی نقص باشد، هیچ ایرادی ندارد که دست به دست بچرخد. فقط کافیست قبل از خرید تمامی قسمت های آن را بررسی کنید تا مشکلی در آن نباشد. بعد از خرید هم ویلچر را ضدعفونی می کنید. این دستگاه همانند یک دستگاه آکبند می تواند برایتان کار کند.


مزیت خرید تجهیزات پزشکی دست دوم


یکی از مزیت های خرید لوازم پزشکی دست دوم مقرون به صرفه بودن آن است. وقتی توان مالی برای خرید لوازم آکبند و گران قیمت را ندارید، بهترین کار اینست که به سراغ تجهیزات دست دوم بروید.


خرید این وسایل به دلیل اینکه قبل از شما توسط فرد دیگری استفاده شده است، می تواند اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهد. به هر حال خرید وسایل آکبند اگرچه با دفترچه راهنما عرضه می شود، اما باز هم برای خریداران جای ابهام دارد.


قبل از خرید تجهیزات پزشکی دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟


برای خرید لوازم پزشکی دست دوم ابتدا باید سلامت آنها را مدنظر قرار دهید. این وسایل باید بتوانند همانند وسایل نو و آکبند برایتان کار کنند. برای خرید این دست از وسایل نکات زیر را در نظر داشته باشید:




  • مناسب بودن وسایل با شرایط بیمار و یا کار پزشک

  • خرید از مکان های قابل اعتماد

  • قبل از معامله حتما آن را تست کنید

  • در صورتی که از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، به دلیل اعتبار بیشتر، وسایل سالمتر هستند. زیرا چنین فروشگاه هایی قبل از خرید وسایل دست دوم ابتدا آنها را تست می کنند. بعد از سالم بودن آنها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.


تجهیزات پزشکی دست دوم شامل چه وسایلی است؟


وقتی از لوازم پزشکی دست دوم صحبت می کنیم منظور ما وسایلی هستند که به طور مستقیم با بدن بیماران قبلی ارتباط داشته اند. این وسایل می تواند شامل طیف وسیعی از تجهیزات پزشکی را شامل شود. اما توجه داشته باشید برخی از وسایل شخصی هستند و استفاده از آنها ممکن است برای فرد دیگری مشکل ساز شود. وسایلی مثل سمعک برای فرد دیگری که استفاده شود، ممکن است باعث بیماری شود.


 


آخرین مطالب