بک لینک سازی در سئو چیست؟

بک لینک چیست؟ لینک سازی را میتوان پربحث ترین موضوع در سئو دانست و نظرات ضد و نقیض بسیاری در مورد تاثیر بک لین

توسط HONARMANDKHABAR در 20 اسفند 1399

بک لینک چیست؟

لینک سازی را میتوان پربحث ترین موضوع در سئو دانست و نظرات ضد و نقیض بسیاری در مورد تاثیر بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد. در این مقاله تلاش میکنیم ابتدا دریابیم بک لینک چیست و پس از آن بررسی کنیم چه تاثیری بر سئو سایت ما خواهد داشت.

https://www.rahweb.ir/seo-company/SEO-consulting-and-site-analysis

لینک سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان است. منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل میشود. ربات های گوگل زمان بررسی یک صفحه لینک های موجود در آن را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه میکنند. به همین شکل مسیر حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل میگیرد.

انواع بک لینک چیست ؟

اگر بخواهیم backlink را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنیم، به چهار دسته می رسیم:

بک لینک داخلی: این نوع پیوند میان صفحات داخلی وب سایت رخ می دهد.

بک لینک خارجی: این نوع پیوند بر خلاف بک لینک داخلی، در داخل وب سایت اتفاق نمی افتد اما از وب سایت دیگر به سایت شما رخ می دهد.

بک لینک فالو (follow)

بک لینک نو فالو (nofollow)

بک لینک فالو و نو فالو معمولا در مبحث پیوند های خارجی معنا پیدا می کند. در واقع زمانی از لینک فالو و نو فالو استفاده می کنیم که بخواهیم بک لینک خارجی داشته باشیم. هر لینک یا پیوند بصورت ذاتی Dofollow می باشد و این بدان معناست که موتور جستجو به این لینک سر خواهد زد و آنرا بررسی خواهد کرد. اما زمانی که این ویژگی را به Nofollow تبدیل می کنید، در واقع به موتور های جستجو اعلام می کنید که ارزش و اعتباری از صفحه شما به صفحه هدف منتقل نشود.

بک لینک چه اهمیتی در سئو دارد؟

بک لینک‌ها برای بالا بردن سئو در جستجوگرها ارزشمند هستند، زیرا آن‌ها را می‌­توان نماینده اعتماد دیگران نسبت به یک سایت نام برد. به طور کلی، این لینک‌ها در وب سایت شما، یک سیگنال برای موتورهای جستجو به حساب می‌­آیند که دیگران را به محتوای شما پیوند می‌دهند. شاید بسیاری از سایت‌ها را ببینید که به یک صفحه وب پیوند داده شده‌اند. موتورهای جستجو می‌توانند backlink ‌ها را تشخیص داده و به همین دلیل تاثیرات آن در سئو ظاهر می‌شود. بنابراین، ایجاد بک لینک‌ها می‌تواند تاثیر مثبت و به سزایی در موقعیت رتبه بندی سایت داشته باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن