سازمان جهانی بهداشت خواستار رویکرد آرام نسبت به نسخه Omicron کووید است و هشدار می دهد که محدودیت های سفر می تواند نظارت و ردیابی را تضعیف کند.

[ad_1] سازمان بهداشت جهانی خواستار رویکردی آرام و سنجیده نسبت به نوع جدید کروناویروس که باعث کووید-19 در روز

توسط HONARMANDKHABAR در 9 آذر 1400
[ad_1]

سازمان بهداشت جهانی خواستار رویکردی آرام و سنجیده نسبت به نوع جدید کروناویروس که باعث کووید-19 در روز سه‌شنبه می‌شود، درباره محدودیت‌های سفر که می‌تواند نظارت و ردیابی را تضعیف کند، هشدار داده است.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی در مجمع جهانی بهداشت این آژانس گفت که واکنش جهانی به گزینه ای به نام omicron که جمعه گذشته به عنوان "گزینه نگران کننده" طبقه بندی شد، باید "آرام، هماهنگ و منسجم" باشد.

این گونه که هفته گذشته توسط دانشمندان آفریقای جنوبی اعلام شد، دارای جهش های بیشتری نسبت به انواع قبلی است و اکنون باید آزمایشاتی برای تعیین اینکه آیا قابل حمل تر، کشنده تر یا کشنده تر است، انجام شود. خبر افتتاح آن بلافاصله با ممنوعیت سفر از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها و همچنین اتحادیه اروپا مواجه شد.

خواندن: اگر امیدواریم از همه گیری مرگبار و مخرب دیگری مانند COVID-19 جلوگیری کنیم، جهان باید از هم اکنون برنامه ریزی کند

تدروس گفت: «از بوتسوانا و آفریقای جنوبی برای کشف، پیگیری و گزارش سریع این گزینه تشکر می کنم.

تدروس همچنین اذعان کرد که سوالات بیشتر از پاسخ ها در مورد omicron وجود دارد و خواستار صبر شد. او همچنین بر این واقعیت تأکید کرد که کشورهای بسیار ثروتمندتر عرضه اولیه واکسن را به تعویق انداخته‌اند و آفریقا و سایر مکان‌ها را به ویژه در برابر گزینه‌های جدید آسیب‌پذیر کرده‌اند.

نگاه کن: فیس‌بوک، ولز فارگو، قبل از بازگشت برنامه‌ریزی‌شده به دفاتر در ژانویه ۲۰۲۲، از نزدیک Omicron را زیر نظر دارد

به گزارش آسوشیتدپرس، در اخبار مرتبط، مقامات بهداشت هلند روز سه‌شنبه گفتند که وقتی آفریقای جنوبی هفته گذشته به WHO هشدار داد، Omicron قبلاً در هلند بوده است.

طبق گزارش ها، موسسه بهداشت هلندی RIVM در نمونه های 19 و 23 نوامبر، omicron را پیدا کرد. WHO گفت که آفریقای جنوبی برای اولین بار گزینه آژانس بهداشت سازمان ملل را در 24 نوامبر اعلام کرد.

از دست نده: در اینجا چیزی است که ما در مورد نوع کووید omicron می دانیم - و آنچه هنوز نمی دانیم

به گزارش آسوشیتدپرس، به نقل از خبرگزاری dpa، مقامات شهر لایپزیگ آلمان شرقی گفتند که عفونت با نوع omicron را در مردی 39 ساله که نه خارج از کشور بوده و نه با کسی که بوده است، تایید کرده اند. لایپزیگ در شرق ایالت زاکسن واقع شده است که در حال حاضر بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در آلمان دارد.

ژاپن و فرانسه اولین مورد از نسخه جدید خود را روز سه شنبه اعلام کردند.

این گزینه قبلاً در بیش از ده ها کشور پیدا شده است. علیرغم نگرانی های جهانی، پزشکان در آفریقای جنوبی تاکنون گزارش داده اند که بیماران عمدتاً از علائم خفیف رنج می برند. اما آنها هشدار می دهند که زود است و بیشتر موارد جدید در افراد 20 و 30 ساله است که معمولاً به اندازه بیماران مسن تر به COVID-19 مبتلا نشده اند.

دانشمندان و سازندگان واکسن در حال بررسی Omicron هستند، یک نوع کووید-19 با حدود 50 جهش که از زمان گسترش آن در آفریقای جنوبی در بسیاری از کشورها یافت شده است. در اینجا چیزی است که ما می دانیم، زیرا ایالات متحده و دیگران محدودیت های سفر را اعمال می کنند. عکس: فضی اسماعیل / EPA-EFE / Shutterstock

MRNA مدرن استفان بانسل، مدیرعامل این شرکت به فایننشال تایمز گفت که هیچ جهانی وجود ندارد که واکسن‌های کنونی در آن به اندازه واکسن دلتا مؤثر باشند. و او پیشنهاد کرد که کاهش می تواند قابل توجه باشد.

"من فکر می کنم این یک کاهش مادی خواهد بود. من فقط نمی دانم چقدر است، زیرا باید منتظر اطلاعات باشیم. اما همه دانشمندانی که با او صحبت کرده‌ام اینگونه هستند که "این خوب نخواهد بود." ”

پیش از این، مدرنا اعلام کرده بود که داده‌های مربوط به توانایی واکسن آن برای خنثی‌سازی نوع omicron طی هفته‌ها انتظار می‌رود، زیرا این واکسن برای پیشبرد سریع یک کاندید برای تقویت‌کننده‌ای که مستقیماً به واریته مورد نظر است، کار می‌کند.

در سایر اخبار پزشکی، Regeneron Pharmaceuticals Inc جورج جانکوپولوس، رئیس و افسر ارشد پزشکی، به وال استریت ژورنال گفت که درمان آنتی بادی شرکتش بر اساس آزمایش‌های اولیه، اثربخشی خود را در برابر omicron از دست می‌دهد. او گفت که تاثیر کامل آن تنها در هفته های آینده پس از آزمایش های اضافی مشخص خواهد شد.

آزمایش آنتی بادی جداگانه توسط Eli Lilly & Co. LLY نشان می دهد که در برابر omicron نیز کمتر موثر است. محققان می‌گویند که برخی از درمان‌های آنتی‌بادی احتمالاً در برابر omicron آسیب‌پذیر هستند، زیرا حاوی جهش‌هایی در پروتئین اسپایکی است که Regeneron و Lilly هدف قرار می‌دهند، در حالی که سایر داروها باید به خوبی مقاومت کنند زیرا به عناصر ویروس بدون تغییر در نوع مورد حمله حمله می‌کنند.

جانکوپولوس گفت که این شرکت در حال کار بر روی آنتی بادی های جایگزین است که باید با این گزینه مخالفت کند. یانکوپولوس در مصاحبه ای گفت: آنچه باید اعتراف کنیم این است که اضطرار ما در شش روز گذشته افزایش یافته است. آنچه به عنوان یک طرح پشتیبان شروع شد، اکنون بسیار فوری تر شده است.

نظرات او زمانی بیان شد که یک پانل مشاوره در سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای بحث در مورد MRK مرک تشکیل جلسه داد. ضد ویروسی برای بیماران پرخطر و رای به توصیه آن.

انتظار می رود داروهای ضد ویروسی بازی را در مبارزه با کووید تغییر دهند، زیرا می توان آنها را در خانه مصرف کرد، در حالی که سایر درمان های موجود باید به صورت انفوزیون یا زیر جلدی در یک محیط بالینی تجویز شوند.

بر اساس یک ردیاب نیویورک تایمز، ایالات متحده همچنان به طور متوسط ​​روزانه بیش از 880 مرگ ناشی از کووید را گزارش می‌کند و موارد و موارد بستری شدن در بیمارستان دوباره در حال افزایش است. میشیگان همچنان از نظر سرانه با میانگین بیش از 8000 مورد در روز پیشتاز است.

در همین حال، ابزار ردیابی واکسن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که نزدیک به 197 میلیون نفر که در ایالات متحده زندگی می کنند به طور کامل واکسینه شده اند یا 59.3٪ از کل جمعیت. این تعداد در هفته‌ها به سختی تغییر کرده است، حتی زمانی که برنامه تقویت با 40.2 میلیون نفر که تزریق تقویت‌کننده دریافت کردند، آغاز شد.

از دست نده: «واکسن» توسط مریام وبستر به عنوان کلمه سال انتخاب شد

روزنامه داو جونز گزارش داد، در جدیدترین تلاش‌های خود برای جلوگیری از گسترش و اثرات همه‌گیری و محافظت از افراد آسیب‌پذیر با نزدیک شدن به تعطیلات، یونان برای شهروندان بالای 60 سالی که علیه کووید واکسینه نشده‌اند جریمه ماهانه اعمال خواهد کرد. .

به گزارش رویترز، چین که یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌های ضد کووید صفر در جهان را دارد، گفت که بازی‌های المپیک طبق برنامه‌ریزی‌شده برگزار می‌شود، علی‌رغم عدم اطمینان در مورد Omicron. پکن قرار است بازی‌های زمستانی را از 4 تا 20 فوریه بدون تماشاگران خارجی و با حضور تمامی ورزشکاران و کارکنان مرتبط در یک "چرخه بسته" برگزار کند و تحت آزمایش‌های روزانه برای COVID-19 قرار گیرد.

به گزارش دویچه وله، دادگاه قانون اساسی آلمان حکم داد که محاصره جزئی دولت قانونی است. در دو حکم جداگانه، دادگاه حکم داد که منع رفت و آمد، محدودیت تماس و تعطیلی مدارس مجاز است و شکایات معترضان را رد کرد.

پرزیدنت بایدن روز دوشنبه گفت که دولت او با کارکنان شرکت های فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون همکاری می کند تا برنامه های اضطراری را برای واکسن ها یا تقویت کننده ها در صورت نیاز برای مبارزه با گزینه Omicron توسعه دهند. عکس: الیور کنترراس / بلومبرگ
آخرین محاسبات

بر اساس داده های خلاصه شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد جهانی بیماری های کرونا در روز دوشنبه به بیش از 2623 میلیون نفر رسید، در حالی که تعداد مرگ و میرها از 5.21 میلیون فراتر رفت.

ایالات متحده با مجموع 48.4 میلیون مورد و 778667 مرگ و میر همچنان در صدر جهان قرار دارد.

هند با 34.6 میلیون نفر پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و 468980 قربانی داشته است. برزیل با 614,376 و 22.1 میلیون مورد، دومین بالاترین میزان مرگ و میر را دارد.

در اروپا، روسیه با 269 هزار و 900 مورد مرگ و میر انگلیس با 145 هزار و 254 نفر در رتبه بعدی قرار دارند.

چین، جایی که این ویروس برای اولین بار در پایان سال 2019 شناسایی شد، طبق آمار رسمی این کشور، 111,258 مورد تایید شده و 4,809 مرگ و میر دارد، که تصور می شود بسیار دست کم گرفته شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن