عزیزم من رفتم سوپرمارکت چرا برخی از محصولات مورد علاقه شما در حال کاهش است؟

[ad_1] وقتی به سوپرمارکت می روید، ممکن است تصوری از احساس آلیس در سرزمین عجایب داشته باشید. محصولات مورد علا

توسط HONARMANDKHABAR در 25 آذر 1400
[ad_1]

وقتی به سوپرمارکت می روید، ممکن است تصوری از احساس آلیس در سرزمین عجایب داشته باشید. محصولات مورد علاقه شما در قفسه ها کوچکتر از آنچه به یاد دارید به نظر می رسند.

بسیار خوب، این می تواند استرس زا باشد، اما اگر متوجه شوید که یک جعبه غلات به اندازه سابق تنقلات زیادی را در خود جای نمی دهد، یا اگر غلاف های ماشین ظرفشویی شما کوچکتر باشد، مطمئناً دیوانه نخواهید شد.

این نشانه روزگار است، زیرا تورم برای 40 سال به بالاترین حد خود رسیده است و شرکت هایی که برخی از مواد غذایی مورد علاقه شما، محصولات پاک کننده و کالاهای خانگی را تولید می کنند، شاهد افزایش هزینه های تولید خود هستند.

این شرکت ها می توانند با افزایش قیمت ها هزینه را به مصرف کنندگان منتقل کنند. یا می توانند کاری کمی بدتر انجام دهند: محتویات یک محصول را کوچک کنند تا همان قیمت را حفظ کنند - پدیده ای که به عنوان "چروکیدگی" شناخته می شود.

او گفت که نوح دیویس، در تصویر، حدود پنج ماه پیش زمانی که پیتزای امی، که معمولاً سه فرزندش را سیر می کرد، فقط برای یکی کافی بود، شروع به کوچک شدن کرد.

عکس از نوح دیویس

نوآ دیویس، وکیل مستقر در سیاتل، گفت که حدود پنج ماه پیش متوجه انقباضات شد. این کار با پیتزای منجمد Amy's Margherita شروع شد که بسته به خرده فروش حدود 8 دلار فروخته می شود. او گفت که پایی که برای سه فرزندش سیر می کرد فقط برای یک بچه کافی بود.

دیویس 50 ساله گفت: "شما جعبه را باز می کنید و این پیتزای کوچک رول شده داخل آن است." امی به درخواست MarketWatch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سپس متوجه شد که همین اتفاق در مورد آب پرتقال، میله‌های پروتئینی، غلات و ساندویچ‌های بستنی تیلاموک رخ می‌دهد که در حال حاضر به قیمت 3.99 دلار برای یک بسته چهار تایی 3 اونسی در Albertsons ACI فروخته می‌شوند. -0.40٪.

Tilamuk به یک درخواست برای نظر از MarketWatch پاسخ نداد، اما شرکت گفت سال گذشته در توییتر TWTR که افزایش هزینه ها او را مجبور کرد ساندویچ های بستنی خود را از 3.5 اونس به 3 اونس کاهش دهد و یک پست وبلاگی ارسال کرد که در آن تصمیم خود را برای کاهش مصرف بستنی توضیح داد.

""شما جعبه را باز می کنید و این پیتزای کوچک در داخل است."

"نوح دیویس، یک وکیل ساکن سیاتل."

در وب سایت این شرکت آمده است: "ما اخیراً اندازه ظرف بستنی خود را تغییر داده ایم تا بتوانیم همچنان بستنی خامه ای مورد علاقه خود را به طرفداران خود تحویل دهیم بدون اینکه هیچ یک از مواد با کیفیتی را که ما را به اینجا رسانده اند قربانی کنیم."

دیویس گفت: دود و آینه.

تجربه او با محصولات کوچکتر و کوچکتر اخیراً منحصر به فرد نیست. در واقع، یک تم کامل Reddit وجود دارد که در آن کاربران محصولاتی را که فکر می‌کنند کوچک شده‌اند، مستند می‌کنند.

این شامل AMZN آمازون است، + 2.50٪ غلاف ماشین ظرفشویی برند خانگی، میله های پروتئین Truth، General Mills GIS، + 2.17٪ غلات Golden Grahams و دیگران.

ژنرال میلز نگفت که آیا تغییرات در این بخش نتیجه تورم بوده است یا خیر. کلسی رومهیلد، سخنگوی جنرال میلز گفت، این شرکت گفت که بخشی از یک تلاش مستمر برای ایجاد یکپارچگی و استانداردسازی در غلات ما است، که باعث می‌شود خریداران بتوانند اندازه قفسه‌ها را متمایز کنند.

او افزود: "بیشتر نمونه کارها دچار تغییراتی شده است."

دیانا استوبو، بنیانگذار Truth Bar، که در ماه ژوئن مالک این برند شد، گفت که باید اندازه میله ها را از 50 گرم به 45 گرم کاهش دهد تا "به دلیل افزایش هزینه ها برای مواد با کیفیت" سودآور بماند.

او به MarketWatch گفت، اما میله‌های کوچک‌تر همچنان همان مقدار امگا 3 و پروبیوتیک‌ها را در میله‌های 50 گرمی دارند.

آمازون به درخواست MarketWatch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

انقباض چیزی در دهه 70 بود

مواردی از انقباضات مربوط به دهه 1970 وجود داشته است.

به گفته مورخ، یک بسته 99 سنتی 30 مداد Woolworth در سال 1973 به یک بسته 24 مداد 99 سنتی در سال 1974 تبدیل شد و سازندگان آدامس با افزایش قیمت شکر در دهه 1970 اندازه آب نبات خود را کاهش دادند. Stephen Mim.

کاهش اندازه به ویژه ضروری بود، زیرا اگر تولیدکنندگان تایر قیمت‌ها را افزایش دهند، ساخت ماشین‌های لاستیک جدید برای جا دادن سکه‌های مختلف گران‌تر خواهد بود.

استیو رید، اقتصاددان در BLS که بر این گزارش نظارت می کند، گفت: اداره آمار کار این تغییرات را در گزارش ماهانه خود در مورد شاخص قیمت مصرف کننده برای تورم در نظر می گیرد.

"اگر قیمت محصولی که BLS ردیابی می‌کند تغییر نکند، اما مقدار یا مقدار آن تغییر کند، ما تغییر قیمت را به مقدار واحد تبدیل می‌کنیم.

- استیو رید، اقتصاددان در اداره آمار کار، بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده نظارت می کند.

برای ارزیابی سطح تورمی که آمریکایی‌ها تجربه می‌کنند، BLS تغییرات قیمت‌های سبد ثابت تقریباً 80000 کالا و خدمات را دنبال می‌کند که از 200 دسته مختلف متغیر است.

اقلام یا مارک هایی که مصرف کنندگان بیشتر از سایرین خرید می کنند وزن بیشتری در محاسبه تغییر کلی سطح قیمت در هر ماه دارند. همین امر در مورد هزینه هایی که بخش عمده ای از بودجه یک خانواده معمولی آمریکایی را تشکیل می دهد، مانند مسکن نیز صدق می کند.

BLS همچنین اندازه و مقدار ارائه شده برای یک محصول را کنترل می کند.

بنابراین اگر قیمت محصولی که ردیابی می‌شود تغییر نکند، اما اندازه یا مقدار آن کاهش یابد، "معمولاً اگر تغییر کوچکی باشد، ما تغییر قیمت را به مقدار واحد تبدیل می‌کنیم."

به عنوان مثال، اگر یک ظرف 64 اونسی آب پرتقال در نمونه گنجانده شود، اما اقتصاددانان BLS فقط می توانند اطلاعات یک ظرف 59 اونسی را با همان قیمت پیدا کنند، "این به عنوان افزایش قیمت 8٪ محاسبه می شود. "، - گفت رید.

رید افزود، علیرغم این تلاش‌ها، تشخیص میزانی که انقباض منجر به تورم در مقایسه با افزایش سنتی قیمت‌ها در گزارش CPI شده است، غیرممکن است.

برخی از محصولات مورد علاقه شما ممکن است از نظر اندازه کوچک شوند، اگرچه این به روشی ظریف تر از آنچه در اینجا نشان داده شده اتفاق می افتد.

تصویر عکس MarketWatch / iStockphoto
افزایش قیمت ها در برابر انقباض

اسکات ریک، استاد بازاریابی در دانشکده بازرگانی راس دانشگاه میشیگان، گفت: اگر آنها به اکثر شرکت ها وابسته بودند، اندازه یا کمیت محصولات خود را کاهش نمی دادند.

به عبارت دیگر، آنها در حالت ایده آل دوست دارند با قیمت ثابت یا اندازه یک محصول سودآور باقی بمانند. اما در واقع، این غیر ممکن است.

ریک گفت: اگرچه انقباض "ممکن است زشت به نظر برسد"، "غیر اخلاقی نیست."

"فقط به این دلیل که یک جعبه Cheerios امروز 4 دلار قیمت دارد، یک تعهد ابدی نیست که همیشه آن مقدار غلات را با آن قیمت برای همیشه بفروشیم.

"اسکات ریک، استاد بازاریابی در مدرسه بازرگانی راس در دانشگاه میشیگان."

این مثل شکستن مفاد قرارداد نیست.» وی گفت: افزایش قیمت ها نیز به همین صورت است. فقط به این دلیل که یک جعبه Cheerios امروز 4 دلار قیمت دارد، یک تعهد ابدی نیست که همیشه آن مقدار غلات را با آن قیمت برای همیشه بفروشیم.

اما وقتی صحبت از محصولات نمادینی مانند 6 بسته آبجو یا 12 بسته کوکاکولا KO می شود، + 0.45٪، مطمئن باشید 5 بسته آبجو یا 11 بسته کوکاکولا نخواهید دید، بلکه قیمت را افزایش دهید.

سازنده Toblerone Mondelez MDLZ، + 2.21٪ ریک به MarketWatch گفت که در سال 2016 زمانی که شکاف بین مثلث های شکلاتی روی آب نبات خود را افزایش داد تا از افزایش قیمت در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه جلوگیری کند، این اشتباه را مرتکب شد.

این تصمیم باعث خشم مصرف کنندگانی شد که نسخه جدید را با قفسه دوچرخه مقایسه کردند و باعث شد شرکت دو سال بعد به نسخه اصلی Toblerone بازگردد.

(Mondelez به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.)

چگونه هوشمندانه با تورم کوچک خرید کنیم؟

این احتمال وجود دارد که وقتی به یک فروشگاه مواد غذایی می روید، زمان کافی برای بررسی دقیق هر کالایی که خریداری می کنید ندارید تا ببینید آیا سازنده اندازه یک محصول را کاهش داده است یا خیر، و اگر چنین است، تا چه حد.

در عین حال، داشتن این اطلاعات می تواند شما را به تصمیم گیری بهتر وادار کند. به همین دلیل است که فیل لمپرت، کارشناس صنایع غذایی که SupermarketGuru.com را تأسیس کرده است، توصیه می کند رسیدهای خود را از فروشگاه های مواد غذایی نگهداری کنید.

اکثر رسیدها در سوپرمارکت ها در واقع نام محصول، وزن و / یا اندازه بسته را نشان می دهند. و البته، بسیاری از بسته‌ها قیمت هر کالا یا قیمت هر واحد وزن را به شما می‌دهند تا به شما امکان مقایسه دهند.

هنگام تهیه لیست خرید مواد غذایی، اقلامی را در رسیدهای قدیمی خود که قصد خرید مجدد آنها را دارید علامت بزنید. لمپرت گفت که او از این "به عنوان معیار من برای بررسی میزان پرداختی در دفعه قبل و اندازه بسته" استفاده کرده است.

این تنها راه برای جلوگیری از انقباض غافلگیرکننده است، "مگر اینکه خاطرات استثنایی از اندازه بسته در دفعه قبل داشته باشیم."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب