فروش کارخانه به دلیل ویروس کرونا

فروش کارخانه به دلیل ویروس کروناهمانطور که مشاهده می شود به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم دنیا بیکار شد

توسط HONARMANDKHABAR در 21 آذر 1399

فروش کارخانه به دلیل ویروس کرونا

همانطور که مشاهده می شود به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم دنیا بیکار شده اند و بسیاری از کارخانه ها به ورشکستگی رسیند به همین دلیل فروش کارخانه زیاد شده است.

دانشمندان در حال ردیابی مسیر Sars-CoV-2 از یک میزبان حیوانات وحشی هستند - اما ما باید به بخشی از شیوع تولید مواد غذایی صنعتی بپردازیم:

ویروس عامل همه گیری فعلی از کجا آمده است؟ چگونه از آنجا که تصور می شود به بشر سرازیر شده است به بازار مواد غذایی در ووهان چین راه یافت؟ پاسخ این سوالات به تدریج در هم می آمیزند ، و داستانی که می خوانند خواندن ناخوشایند را ایجاد می کند.


بیایید از ابتدا شروع کنیم. از 17 مارس ، ما می دانیم که ویروس Sars-CoV-2 (عضوی از خانواده ویروس کرونا است که باعث بیماری تنفسی Covid-19 می شود) محصول تکامل طبیعی است. مطالعه توالی ژنتیکی آن که توسط متخصص بیماریهای عفونی کریستین جی آندرسن از موسسه تحقیقات اسکریپس در لاجولا ، کالیفرنیا و همکارانش انجام شده است ، احتمال تولید آن در آزمایشگاه یا مهندسی دیگر را رد می کند. پاف تئوری های توطئه را بروید.


مرحله بعدی کمی کمتر قطعی است ، اما به نظر می رسد مخزن حیوانات اصلی ویروس خفاش ها بوده است. تیم آندرسن نشان داد - مانند چینی های پیش از خود - که توالی Sars-CoV-2 شبیه ویروس های مختلف کرونا است که خفاش ها را آلوده می کنند.


از آنجا که ویروس های مختلف کرونا ویروس خفاش از طریق میزبان حیوانات میانی به انسان منتقل شده اند ، به نظر می رسد که این یکی نیز انجام داده باشد. این حیوان احتمالاً حیوانی بوده است که برخی از مردم چین دوست دارند آن را بخورند و بنابراین در بازارهای "مرطوب" (آنهایی که گوشت تازه ، ماهی ، غذاهای دریایی و سایر محصولات را می فروشند) فروخته می شود. این حیوان ممکن است پستانک پوسته پوسته ای باشد که پنگولین نامیده می شود. این به طور قطعی قابل اثبات نیست ، اما چندین گروه شباهت های توالی ای بین Sars-CoV-2 و ویروس های مختلف کرونا را که پانگلین ها را آلوده می کنند پیدا کرده اند.


تبلیغات

مورد دیگری که باعث شده تعداد فروش کارخانه ها روز به روز افزایش یابد تبلیغات منفی است که در این حوزه به راه افتاده است. اگر این واقعاً راهی باشد که ویروس به انسان طی کرده ، دو رابط حیاتی دارد: یکی بین ما و میزبان میانی ، احتمالاً یک پانگولین ، و دیگری بین آن میزبان و خفاش ها. بیشتر توجهات تاکنون به رابط بین انسان و میزبان میانی معطوف شده است ، انگشت اتهامات به سمت بازارهای مرطوب چین و عادات غذایی معطوف شده است ، اما برای شعله ور شدن همه گیر لازم بود هر دو رابط باشد. بنابراین نشت از خفاش به پانگولین - یا میزبان متوسط دیگر وحشی یا نیمه وحشی - در کجا و چگونه اتفاق افتاده است؟


آندرسن می گوید: "مطالعه ما مستقیماً منشا جغرافیایی ویروس را روشن نمی کند." "با این حال ، تمام شواهد موجود نشان می دهد که آن در داخل چین بوده است."


پس از آن پرونده بسته شد و رئیس جمهور ترامپ حق دارد که Sars-CoV-2 را "ویروس چینی" بنامد. خوب ، نه ، زیرا اگر می خواهید بفهمید چرا این همه گیر اکنون اتفاق افتاده است ، مثلاً 20 سال پیش - از آنجایی که ذائقه مردم چین برای آنچه در غرب می دانیم کرایه عجیب و غریب جدید نیست - باید تعدادی از فاکتورهای دیگر را نیز در این زمینه بگنجانید. . راب والاس ، زیست شناس تکاملی ، از گروه تحقیقات تحقیقات کشاورزی و اقتصاد روستایی در سنت پل ، مینه سوتا می گوید: "ما می توانیم شی blame را سرزنش کنیم - ویروس ، رویه فرهنگی - اما علیت در روابط بین مردم و محیط زیست گسترش می یابد."

از دهه 1990 ، به عنوان بخشی از تحول اقتصادی ، چین سیستم های تولید مواد غذایی خود را به مقیاس صنعتی رساند. همانطور که مردم شناس ، لایل فرنلی و کریستوس لینتریس مستند کرده اند ، یک عارضه جانبی این بود که کشاورزان خرده ریز زیر بار رفته و از صنعت دام خارج شدند. برخی از آنها که در جستجوی راهی جدید برای تأمین معاش خود بودند ، به کشاورزی در گونه های "وحشی" روی می آوردند که قبلا فقط برای امرار معاش خورده شده بودند. غذای وحشی به عنوان یک بخش رسمی شد و به طور فزاینده ای به عنوان یک محصول لوکس شناخته می شد. اما مالکان کوچک نه تنها از نظر اقتصادی رانده نمی شدند. از آنجا که نگرانی های کشاورزی صنعتی زمین های بیشتری را به خود اختصاص می داد ، این کشاورزان مقیاس کوچک نیز از نظر جغرافیایی بیرون رانده شدند - نزدیک به مناطق غیر قابل کشت. نزدیکتر به لبه جنگل ، یعنی جایی که خفاش ها و ویروس هایی که آنها را آلوده می کنند در کمین هستند. تراکم و دفعات تماس در اولین رابط افزایش یافته و از این رو خطر سرریز شدن نیز افزایش می یابد.

یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه ها برای صنعتگران برای بدست آوردن ملک مورد نظر و شروع کار ، بازدید از یک کارخانه یا کارگاه فعال در استان تهران و در نهایت فروش کارخانه از طرف فروشنده و یا فروش ملک های ریخته شده و سایر خصوصیات صنعتی است. املاک و مستغلات صنعتی گزینه بسیار خوبی برای شروع این نوع مشاغل است.( منبع : اخشیج نیوز )



به عبارت دیگر ، درست است که جمعیت انسانی در حال گسترش که به اکوسیستم های قبلی مزاحم فشار نمی آورد ، در دهه های اخیر به افزایش تعداد انسان و دام - عفونت های انسانی با منشا حیوانی کمک کرده است. به عنوان مثال برای ابولا و اچ آی وی ثبت شده است. اما پشت این تغییر ، نوع دیگری از نحوه تولید غذا وجود داشته است. مدل های مدرن تجارت کشاورزی به ظهور انسان مشترک کمک می کنند.



آنفولانزا را بگیرید ، بیماری که پانسیل همه گیری بالا در نظر گرفته می شود ، زیرا در 500 سال گذشته باعث ایجاد 15 همه گیری شده است. ماریوس گیلبرت ، اپیدمیولوژیست فضایی ، از دانشگاه Libre de Bruxelles در بلژیک ، می گوید: "به وضوح ارتباطی بین ظهور ویروس های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سیستم های تولید مرغ تشدید شده وجود دارد."


پانگولین ، پستاندار پوسته پوسته می شود میزبان میانی احتمالی ویروس کرونا باشد.

دلایل آن ، که بسیاری از آنها در کتاب Big Farms Make Big Grip در سال 2016 ثبت شده است ، شامل تراکم بسته بندی مرغ ، بوقلمون یا سایر طیور در مزارع کارخانه و این واقعیت است که پرندگان در یک مزرعه معین نزدیک به ژنتیکی هستند. کلون های یکدیگر - که طی دهه ها برای ویژگی های مطلوبی مانند گوشت بدون چربی انتخاب شده اند. اگر ویروسی به چنین گله ای وارد شود ، می تواند از طریق آن رقابت کند و هیچ گونه مقاومتی به شکل انواع ژنتیکی که از انتشار آن جلوگیری می کند ، نداشته باشد. هم دستکاری های تجربی و هم مشاهدات در دنیای واقعی نشان داده است که این روند می تواند منجر به زدودن حدت ویروس شود. اگر سپس به انسان سرریز کند ، ما به طور بالقوه دچار مشکل خواهیم شد.


در مقاله ای که در سال 2018 منتشر شد ، گروه گیلبرت "وقایع تبدیل" تاریخی را ، همانطور که آنها آنها را صدا می زنند ، مرور کرد - زمانی که یک بیماری آنفلوانزای مرغی نه چندان بیماری زا بسیار خطرناک تر شد ، و متوجه شد که بیشتر آنها در سیستم های مرغداری تجاری رخ داده است ، و بیشتر در کشورهای ثروتمند. اروپا ، استرالیا و ایالات متحده بیشتر از چین تولید آنها کرده است.


اجازه نمی دهد چین از چنگال خارج شود. در دهه های اخیر دو شکل بسیار بیماری زای آنفلوانزای مرغی - H5N1 و H7N9 - در آن کشور پدید آمده است. هر دو انسان را آلوده می کنند ، هرچند به راحتی (هنوز). اولین موارد انسانی H7N9 در سال 2013 گزارش شد و پس از آن شیوع سالانه کمی وجود داشت. اما ، گیلبرت می گوید ، "هیچ كاری انجام نشد تا زمانی كه ویروس برای مرغ ها نیز بیماری زا باشد. سپس این مسئله به یک مسئله مهم اقتصادی تبدیل شد و چین شروع به واکسیناسیون گسترده طیور خود در برابر H7N9 کرد و این انتقال به انسان را پایان داد. "

چین یکی از صادر کنندگان عمده طیور در جهان است ، اما صنعت مرغداری آن کاملاً متعلق به چین نیست. به عنوان مثال ، پس از رکود اقتصادی سال 2008 ، بانک سرمایه گذاری مستقر در نیویورک گلدمن ساکس سهام خود را متنوع کرد و به مرغداری های چین رفت. بنابراین اگر چین سهم خود را در قبال حوادث غیرمترقبه دارد ، تنها نیست. به همین دلیل است که والاس اصرار دارد در مورد شناسایی علل بیماری ، به جای جغرافیای مطلق ، در مورد جغرافیای رابطه ای صحبت کند. یا به قول خودش: "دنبال پول باشید".


همه ارتباط مستقیمی بین کشاورزی در کارخانه و اشکال جدید و خطرناک آنفولانزا نمی بینند. مایکل وروبی ، زیست شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا ، اشاره می کند که قبل از آوردن آنها به مزارع کارخانه ، مرغ ها را در بیرون نگهداری می کردند. وی می گوید ، مدل کارخانه ممکن است حدت را افزایش دهد ، اما احتمالاً در وهله اول گله را از آلوده شدن به ویروس محافظت می کند.


تبلیغات


با این حال ، وروبی شک ندارد که کشاورزی و دیگر فعل و انفعالات انسان و حیوان ، بوم شناسی بیماری ما را شکل داده است. گروه وی توالی ویروس های آنفلوانزا را از طیف وسیعی از میزبانان حیوانات از جمله انسان جمع آوری کرده و آنها را بر روی یک خانواده قرار می دهد تا بفهمد که آنفولانزا در طول زمان چگونه تکامل یافته است. آنفولانزا دائماً جهش می یابد - این دلیل آن است که واکسن آنفلوانزای فصلی هر ساله به روز می شود - اما در میزبان های مختلف با نرخ های مختلفی جهش می یابد ، این بدان معناست که درخت خانواده آنفولانزا هم درمورد والدین و میزبان متوسط هر سویه و هم درمورد زمان تقریبی رویدادهای سرریز گذشته.


ممکن است - گرچه به هیچ وجه قطعی نیست - آنفلوانزا برای اولین بار پس از اردک های اهلی چینی حدود 4000 سال پیش به بیماری انسان تبدیل شده است - مخزن حیوانات را برای اولین بار به جوامع انسانی بکشاند. اما انسان همچنین می تواند از خوک ها آنفولانزا کند و به آنفلوانزا منتقل شود - حیوان دیگری که هزاران سال در کنار آن زندگی کرده ایم. چند سال پیش ، وروبی - بحث برانگیز - اظهار داشت كه پرندگان همیشه میزبان اصلی ویروس های آنفولانزای انسانی نبوده اند. وی گزارش می داد که تا حدود یک قرن پیش ، مردم ممکن است از اسب آنفولانزا کرده باشند. تقریباً زمانی که وسایل نقلیه موتوری اسبها را به عنوان حمل و نقل جایگزین می کردند ، پرورش طیور در نیمکره غربی در حال گسترش بود و استدلال ووروبی این بود که پرندگان بعداً میزبان اصلی واسطه آنفولانزا برای انسان بودند.


همه آن سناریو را نمی خرند. وندی بارکلی ، یک ویروس شناس از کالج امپریال لندن ، می گوید اگر اسب ها زمانی میزبان اصلی بیماری آنفولانزا بودند ، "بیشتر ویروس های پرندگان شامل سازگاری پستانداران هستند" ، اما چنین نیستند. دیوید مورنس از انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده در بتسدا ، مریلند ، فکر می کند که احتمال زیاد این اسب یک دور زدن موقتی بوده است و میزبان اصلی و متوسط آنفولانزا برای انسان ها همیشه پرندگان - به ویژه پرندگان وحشی بوده است. اما همه متفق القولند که بشر از طریق استفاده ما از زمین و سایر گونه های جانوری ، این روابط میزبان و عوامل بیماری زا را شکل داده است. و همانطور که وروبی اشاره کرد ، تعداد بسیار زیاد جمعیت امروز انسان بدان معناست که در قرن بیست و یکم ، ما این کار را در مقیاسی بی سابقه انجام می دهیم. وی تخمین می زند ، به عنوان مثال ، اردک های اهلی احتمالاً تاکنون از تعداد وحشی بیشتر هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن