مقدمه ای بر دستورات اتوکد

اتوکد یک نرم افزار طراحی و تهیه پیش نویس نرم افزار به کمک کامپیوتر است که توسط Autodesk، یک شرکت چند ملیتی آمر

توسط HONARMANDKHABAR در 29 تیر 1401

اتوکد یک نرم افزار طراحی و تهیه پیش نویس نرم افزار به کمک کامپیوتر است که توسط Autodesk، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی توسعه یافته است. اتوکد بر روی سیستم عامل هایی مانند ویندوز، macOS، iOS، اندروید اجرا می شود. این به 13 زبان مختلف موجود است: انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، کره ای، چینی، پرتغالی برزیل، روسی، چکی، لهستانی، مجارستانی. قبل از بحث در مورد نکات فنی مربوط به اتوکد، دستورات، برنامه های کاربردی و غیره، اجازه دهید به روشی متمایزتر بفهمیم که جهان قبل و بعد از اتوکد چگونه بوده است. تصاویر زیر می تواند به هر فرد غیرمعمولی بفهماند که اتوکد چیست و چگونه صنعت طراحی را متحول کرده است.

به زبان ساده، اتوکد را می توان در هر صنعتی که نیاز به اتوماسیون طراحی دارد استفاده کرد. اتوکد در صنعت خودروسازی، صنعت مد توسط طراحان گرافیک، مهندسین عمران و ... استفاده می شود. حال بیایید نحوه عملکرد آن، نحوه استفاده از نرم افزار اتوکد، دستورات، نکات و ترفندهای آن را بررسی کنیم. برای اینکه درک نرم افزار کمتر پیچیده شود، ابتدا به دستورات اولیه و سپس در نهایت به دستورات متوسط ​​و پیشرفته می پردازیم.

دستورات اولیه اتوکد

L – L مخفف خط، دستور بسیار اساسی برای کشیدن یک خط است.

C – C برای رسم دایره

REC - REC برای مستطیل است. با استفاده از این گزینه می توانید یک مستطیل در اتوکد رسم کنید

ARC - این دستور برای ایجاد قوس در اتوکد استفاده می شود

POL AutoCAD

CO – این دستور برای کپی کردن هر شکلی است که روی فضای کاری کشیده شده است
هر شکلی را که روی فضای کاری کشیده شده است کپی کنید
ب – از این دستور در اتوکد برای ایجاد بلوک استفاده می شود و همچنین می توان خصوصیات بلوک را در پنجره Block تعریف کرد.

اتوکد برای ایجاد یک بلوک و خصوصیات

F – F مخفف fillets در Auto CAD است. از این دستور برای گرد و صاف کردن لبه های تیز شکل ها استفاده می شود.
F مخفف fillets در Auto CAD است.

SC – از این دستور می توان برای تغییر مقیاس بندی شی انتخاب شده استفاده کرد.

دستور SC

OP – این دستور در اتوکد برای باز کردن گزینه‌ها Window که اکثر تنظیمات اتوکد در آن وجود دارد استفاده می‌شود.
دستور OP
دستورات اتوکد متوسط
در زیر برخی از دستورات آمده است:

گروه
برای ادغام مجموعه ای از اشیاء در یک واحد، می توانید از دستور گروه اتوکد برای لیست کردن استفاده کنید. می توانید اشیایی را که می خواهید گروه بندی کنید انتخاب کرده و گروه بندی کنید.

دستور گروهی اتوکد

CAL
CAL اساسا یک ماشین حساب درون خطی است که در اتوکد وجود دارد. به جای استفاده از ماشین حساب خارجی، می توانید از ماشین حساب اتوکد سفارشی استفاده کنید که معادلات و عبارات ارزش واقعی و انتگرال را ارزیابی می کند.

دستورات اتوکد - CAL

QSELECT
QSELECT یک ابزار مشخصات در اتوکد است. همانطور که از نام آن پیداست، می توانید اشیایی را انتخاب کنید که در دسته بندی خاصی قرار می گیرند. این گزینه زمانی کاربرد بیشتری دارد که بسیاری از اشیاء با خصوصیات مشابه داشته باشید و بخواهید همزمان روی همه آنها یک تابع اجرا کنید. در این صورت می توانید از QSELECT استفاده کنید و اشیاء را تشخیص داده، گروه بندی کنید و اعمال مورد نظر را روی آن ها اجرا کنید.

دستورات اتوکد - QSELECT

تنظیمات صفحه
این دستور اتوکد برای تغییر تنظیمات صفحه به افقی یا عمودی یا بعد دیگری استفاده می شود. این کار را می توان با استفاده از Page Setup Manager انجام داد.

دستورات اتوکد - Vsports

EATTEDIT
EATTEDIT مخفف عبارت Enhanced Attribute Editor در اتوکد است. این دستور برای ویرایش ویژگی های از قبل ایجاد شده بلوک استفاده می شود. می‌توانید از EATTEDIT در خط فرمان برای دریافت این ویرایشگر استفاده کنید یا به InsertàEdit Attributesà Single بروید یا به ModifyàObjectà بروید ساده‌ترین راه دیگر برای دریافت ویرایشگر، DoubleClick روی بلوک است.

دستورات اتوکد - Eadit

هایپرلینک ها در اتوکد یک ویژگی بسیار مفید است اما عمدتاً متوجه نشده است. هر شیء در اتوکد، خط یا دایره یا بلوک باشد، وقتی خواص آن را بررسی می کنید، فایلی به نام هایپرلینک دارید. می توانید از آن برای پیوند دادن آن به هر صفحه وب یا حتی هر فایل محلی در هارد دیسک خود استفاده کنید. این دستور اتوکد می‌تواند برای علامت‌گذاری هر مرجعی به منابعی که اطلاعات از آن‌ها استخراج شده‌اند یا برای دریافت اطلاعات اضافی در مورد شی در فضای کاری استفاده شود.

منبع: ایسنا

آخرین مطالب