ویروس هایی مانند مهمانی ها - پزشکان متخصص بیماری های عفونی در شب سال نو حکم خود را می دهند.

[ad_1] نوع جدید omicron COVID-19، بیماری ناشی از ویروس جدید SARS-CoV-2، چشم انداز شب سال نو را با دوستان - حت

توسط HONARMANDKHABAR در 17 آذر 1400
[ad_1]

نوع جدید omicron COVID-19، بیماری ناشی از ویروس جدید SARS-CoV-2، چشم انداز شب سال نو را با دوستان - حتی واکسینه شده - پیچیده کرده است. بالاخره فقط یک شب است. یک بطری شامپاین و کمی رقصیدن. او نمی توانست صدمه ببیند. یا او می تواند؟

همه از ایمیل برای ردیابی مخاطبین بعد از مهمانی یا پیام گروهی می ترسند تا بگویند فردی برای ویروس تست شده است. آنها چیزی شبیه این می گویند: "از اینکه شب سال نو را بسیار خاص کردید متشکرم. متأسفم که می‌گویم که میلدرد با علائم کووید-19 پایین آمد و صبح روز بعد آزمایشش مثبت شد.»

با نزدیک شدن به دومین کریسمس همه‌گیری ویروس کرونا با فضایی از خوش‌بینی عصبی، تعداد مبتلایان همچنان در حال افزایش است. COVID-19 جان 787064 آمریکایی را گرفت. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تا 6 دسامبر، میانگین روزانه تعداد موارد ابتلا در ایالات متحده 119751 مورد بود که افزایش 28 درصدی در دو هفته را نشان می دهد.

یک جشن کریسمس برای کارمندان یک شرکت انرژی های تجدیدپذیر در نروژ به عنوان یک "رویداد فوق گسترده" برای نسخه بسیار مسری omicron متهم شده است، که دانشمندان به دقت آن را دنبال می کنند تا ببینند چقدر در برابر بازار فعلی واکسن مصون است و چگونه بیماری جدی است. .

"فرضیه کاری ما این است که حداقل نیمی از 120 شرکت کننده در طول مهمانی به نوع omicron آلوده شده اند. پربن آویتسلند، پزشک ارشد مؤسسه بهداشت عمومی نروژ، به رویترز گفت که این بزرگترین شیوع اومیکرون در خارج از آفریقای جنوبی تاکنون است.

مشابه نوع دلتا، omicron با سرعتی سریع در سراسر جهان گسترش یافته است، اما مقامات بهداشت عمومی گفتند که ساختار این نوع آن را در آلوده کردن مجدد افرادی که قبلاً کووید-19 و/یا واکسن داشته اند قدرتمندتر کرده است. اما تاکنون این امر منجر به افزایش تعداد بستری‌ها نشده است.

""تصمیم گیری فقط پیچیده تر شده است."

- دکتر اندرو پاویا، پروفسور جورج و استر گراس در دانشگاه یوتا

با این حال، قبل از پاسخ دادن به دعوت نامه در پایان سال، باید چند سؤال پرسید: چند نفر آنجا خواهند بود؟ آیا تهویه خوبی وجود خواهد داشت؟ اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، مهمانی در داخل خانه یا خارج از خانه برگزار می شود. چند خانوار خواهد بود؟ آیا همه واکسینه خواهند شد؟

"تصمیم گیری پیچیده تر می شود. هیچ پاسخ مطلقی وجود ندارد.

جدا از اینکه چند نفر خواهند بود، چه کسانی آنجا خواهند بود؟ آیا این اولین مهمانی آنها در فصل است یا دهمین جشن آنها؟ وی افزود: «شما حتی می توانید رفتار حزبی را در نظر بگیرید. "یک مهمانی شلوغ، مست و پر هرج و مرج به عنوان کهن الگوی یک مهمانی اداری با یک گردهمایی ساده تر متفاوت است.

آیا او شخصاً در یک مهمانی سال نو در صورت دعوت شرکت می کند؟ پاویا به MarketWatch گفت: «اگر پاسخ به سؤالات بالا اطمینان‌بخش بود، از شرکت در یک گردهمایی سه تا چهار خانواری راحت بودم. "شاید کمی خسته کننده باشد، اما این یک راه امن برای بودن با دوستان و خانواده است."

عوامل دیگر: «آیا همه آنها تقویت شده اند؟ دوزهای تقویت کننده به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عفونت ناگهانی را کاهش می دهد و در نتیجه مهمانی را ایمن تر می کند. وقتی در مهمانی حضور ندارند چقدر مراقب هستند؟» او گفت. "اگر می دانید که دیگران در فضاهای داخلی شلوغ ماسک می زنند و وظیفه شناس هستند، خطر کاهش می یابد."

در مورد این تقویت کننده ها در حالی که تقریبا 60٪ از جمعیت ایالات متحده واکسینه شده اند، تنها 24٪ واکسن اضافی تا کنون دریافت کرده اند. مطالعات نشان می دهد که Pfizer-BioNTech PFE، -0.62٪ BNTX، -3.55٪ و MRNA مدرن، + 0.37٪ تقویت کننده ها آنتی بادی های بیشتری ارائه می دهند، اما جانسون و جانسون JNJ، + 0.60٪ تقویت کننده ها همچنان ایمنی شما را بهبود می بخشند.

"این یک فاجعه تعطیلات است"

سایر کارشناسان پزشکی توصیه می کنند که در مهمانی شرکت نکنید که ویروس کرونا در آن میهمان ناخوانده باشید. "آیا با شما به ساختمانی می روید که در آن دود ببینیم و زنگ های آتش را بشنویم؟" دکتر گرگوری لهستان، که در حال مطالعه ایمونوژنتیک پاسخ واکسن در کلینیک مایو است، گفت: "این Omicron است."

او گفت که هیچ پاسخ خوبی برای چک لیست سوالات وجود ندارد. "آیا یک مهمانی تعطیلات وجود دارد که در آن نزدیکی آواز، رقص و ایستادن نباشد؟" لهستان گفت: "اگر من جای ویروس بودم، دستانم را از خوشحالی می مالیدم." "این یک تعطیلات نیست. این یک فاجعه تعطیلات است! البته آمریکا نمی‌خواهد چنین چیزی را بشنود.»

برخی افراد توجه می کنند. در اوایل این ماه، ریو جشن های معروف سال نو خود را برای دومین سال متوالی لغو کرد. ادواردو پائس، شهردار شهر برزیل، نوشت در توییتر TWTR، + 2.83٪ روز شنبه: "ما به علم احترام می گذاریم." به همین ترتیب، لهستان گفت که آمریکایی ها نیز باید به علم احترام بگذارند.

«حتی در مواجهه با دلتا، از هر 405 آمریکایی یک نفر بر اثر ویروسی جان خود را از دست می دهد که می توان با ماسک 25 سنتی، مسافت کوتاه و واکسن رایگان از آن پیشگیری کرد. لهستان به MarketWatch گفت که این دست نیافتنی است. "ویروس در حال یادگیری نحوه جلوگیری از ایمنی ناشی از واکسن و ایمنی ناشی از ویروس است.

او افزود که جشن تعطیلات نروژی باید هشداری برای همه مهمانداران باشد. "به همین ترتیب ما دلتا را گرفتیم. افراد با بیش از یک گزینه آلوده می شوند. چه چیزی می تواند مانع از ابتلای افراد به omicron و یک ویروس کرونای دیگر شود - چیزی به مسری بودن omicron و کشنده مانند دلتا؟

کووید-19 بیش از 675000 نفر از سال 1918 در ایالات متحده جان خود را از دست داده است. لهستان گفت: "آنها هنوز ماهیت ویروس را کشف نکرده اند." ما اجازه دادیم یک مشکل علمی و اقتصادی به یک مشکل سیاسی و حتی مذهبی تبدیل شود و به عنوان ابزاری برای تفرقه استفاده شود.

""ویروس در حال یادگیری نحوه جلوگیری از ایمنی ناشی از واکسن است."

- دکتر گرگوری لهستان که ایمونوژنتیک پاسخ واکسن را در کلینیک مایو مطالعه می کند.

لوئیس اوستروسکی، مدیر بخش و استاد بیماری‌های عفونی در دپارتمان داخلی در دانشگاه تگزاس در هیوستون، گفت که در حال بحث در مورد مهمانی‌ها با همسرش بود که MarketWatch تماس گرفت. اوستروسکی گفت: «احساس می‌کنم داشتن گردهمایی‌های کوچک یا دو یا سه خانواده خوب است.

با این حال، وی هشدارهای مهمی را اضافه کرد: "جایی که همه واکسینه می شوند و/یا تقویت می شوند، جایی که مردم می فهمند که اگر احساس خوبی ندارند، باید در خانه بمانند، و جایی که تهویه مناسب و فضای کافی همراه با چندین الکل وجود دارد. دستگاه پخش ژل . . فضاهای بیرونی یک امتیاز مثبت است.»

پریتی مالانی، مدیر ارشد بهداشت بخش بیماری های عفونی و طب سالمندان در دانشگاه میشیگان و عضو انجمن بیماری های عفونی آمریکا، توصیه می کند که دعوت به مهمانی را به صورت جداگانه درمان کنید. او به MarketWatch گفت: "بله، من به رفتن به یک مهمانی چند خانه فکر می کنم."

او گفت که نه گفتن امن تر است، اما ماندن در خانه با افزایش انزوا همراه است. «اگر مهمان‌داران برای تعطیلات کریسمس سفر می‌کردند، می‌توانستم این خطر را در نظر بگیرم، که با آزمایش‌های اضافی قابل مدیریت است. اگر کودکان کوچکتر می آیند - هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند - ممکن است بخواهید آزمایش مبتنی بر خطر را نیز در نظر بگیرید.

از اینکه بپرسید آیا همه واکسینه شده اند نترسید. مالانی گفت: «هرچه همکاران خود را بهتر بشناسید، درک اینکه همه به طور کامل واکسینه شده اند، آسان تر است. "ممکن است درخواست اسناد کمی ناخوشایند باشد، اما عاقلانه است که به آن به عنوان یک انتظار و راهی برای کمک به اطمینان بخشیدن به همه اشاره کنیم."

لهستان را می توان متقاعد کرد که بسته به جایی که حزب در آن قرار دارد به نامزدی پاسخ دهد. وی گفت: سال گذشته هدف نسبتاً پایدار بود. اکنون هدف به مراتب کمتر از ثبات است. این یک هدف متحرک است. اگر در نیویورک بودم، نمی توانستم بروم. اگر در پودانک، کانزاس بودم، به رفتن فکر می کردم.

متصل: 3 راه برای محافظت در برابر نوع omicron COVID-19 در طول فصل تعطیلات - حتی اگر واکسینه شده باشید


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب