<h1>چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود</h1>

در واقع پس از تاسیس شرکت، باید طبق قوانین موجود، داده ها موجود و مربوط به شرکت از جمله دسته شرکت، دسته فعالیت

توسط HONARMANDKHABAR در 23 شهریور 1401

در واقع پس از تاسیس شرکت، باید طبق قوانین موجود، داده ها موجود و مربوط به شرکت از جمله دسته شرکت، دسته فعالیت آن، نام شرکت، سرمایه گذاران و … معین و تصویب شود تا اساسنامه به کمپانی تعلق گیرد که این موجب ثبت کمپانی میگردد. تصریح به مبلغ سرمایه‌ شرکت و پرداخت آن از طرف کلیه‌ شرکا و تحویل آن توسط مدیرعامل و اقرار مدیرعامل به وصول سرمایه‌ شرکت، انتخاب فردی برای انجام کارهای لازم به جهت ثبت شرکت. تعیین اسم یکی از از حساس‌ترین و پرچالش‌ترین بخش‌ها از مراحل تصویب شرکت است و بایستی اهمیت داشتن داده ها کامل و دقیق، نامی را گزینش نمایید که نیز دسته فعالیت شما را به‌خوبی تشریح کند و اما نکته مهم‌تر همین میباشد که دارای اعتنا به قوانین تعیین نام تعیین‌شده باشد. نکته حیاتی بعدی، ساخت یک جلوه قانونی و رسمی برای کسب‌وکارتان خواهد بود. اصلی این مورد قضیه زمانی پدیدار میگردد که به همکاری اهمیت بقیه مجموعه‌های مدنی یا این که خصوصی نیاز داشته باشید.

تعیین و تصریح اعضای هیأت مدیره و مدت مدیر آنها، تعیینِ دارندگانِ حق امضای سندها تعهدآور شرکت، تصریح به این‌که اعضای مدیر کلیدی امضای صورت‌جلسه‌ی مذکور، ‌قبول سِمت می‌ نمایند. هرکدام از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات کمپانی در علیه اشخاص ثالث میباشد به طوری که درصورتیکه میزان دارایی کمپانی برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هر یک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت کل قروض و تعهدات کمپانی در برعلیه اشخاص ثالث است. شرکتی که تحت اسم مخصوصی جهت انجام امور تجاری دربین ۲ یا یکسری نفر اساسی مسئولیت تضامنی تشکیل می شود که ذیل اسم مخصوصی جهت انجام کارها تجاری فی مابین ۲ یا این که یک‌سری نفر اهمیت مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که چنانچه بودجه شرکت به جهت ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد.

برای این که این تفاوت ها و خصوصیت ها به صورت رسمی تنظیم و تهیه بشن می بایست وارد روند تصویب شرکت بشیم. در واقع همین یکی از از مزیت های ثبت شرکته که شما می تونید کلیدی تصویب رسمی مشخصات و سمت های شرکا و شرکت‌ کنندگان آن، یک وجه رسمی و به طور کامل رسمی به به دست آوردن و کارتون بدین. ما به مشتریان خود به صورت تمام از 0 تا 100 موقعیت را در مشاوره رایگانی که داریم اعلام می کنیم.

اصل و ارائه ی وکالت نامه، در صورتی که وکیل ثبت کمپانی مبادرت نماید. جهت اخذ لیست مورد قضیه عمل های مجاز و غیر مجاز از طرز تیکت و یا گفتگوی آنلاین اهمیت متخصص شرکت تماس بگیرید. در صورتی که می‌خواهید از نامی که برای محصولات یا سرویس ها خویش به کار گیری کرده‌اید حفظ کنید،می‌بایست مبادرت به ثبت برند نمایید که همگی مسائل مربوط به تصویب برند می باشد که در مقاله تصویب مارک به‌طور مفصل تفسیر داده‌شده است. باید توجه داشته باشید که ثبت‌ شرکت در ایران باعث همین نمی شود که شخص دیگری از نام جنس یا این که خدماتی که ارائه می‌دهید استفاده نکند. چنانچه به‌تنهایی می‌خواهید عمل تجاری آغاز نمایید و میخواهید شرکتی را در کشور ایران به ثبت برسانید نیاز به شخص دیگری می باشد. آنگاه از طی نمودن فرایند مربوطه کمپانی به‌صورت رسمی به تصویب می‌رسد و می‌تواند کار رسمی خویش را شروع کند.

ثبت شرکت گردشگری در ایران

اگر تعداد شرکای شما اکثر از ۱۵۰ نفر بود بایستی لیستی که در این قسمت موجود می‌باشد را از تارنما دریافت کرده و بعد از آن کامل شدن کنید و اساسی مدارک آیتم نیاز به جهت کمپانی پست کنید. به جهت اینکه بتوانید بقیه فرآیند تصویب کمپانی را انجام دهید حتمی می باشد که دست کم نام یک عدد از شرکا را وارد کنید. در همین جور از شرکت‌های سهامی خاص، دست کم شرکا سه نفر می‌باشند و دست‌کم سرمایه به جهت آن ها صد هزار تومان می‌باشد و دست کم هیئت مدیره یا مدیران نیز سه نفر می‌باشند که به مقدار مبلغ اسمی سهام هر سهیم مسئولیت مختص خویش را دارند.

  • بسته به موضوع فعالیت‌تون می‌تونید کمپانی سهامی خاص یا این که شرکت حساس مسئولیت محدود رو تعیین بفرمایید.
  • متقاضی باید سمت خود را مبنی بر اصیل یا نماینده قانونی بودن گزینش کند.
  • کد فراگیر درصورتی که سهامدار یا این که شریک یا کاربر هیئت مدیره شخص غیر ایرانی باشد.

اگر متخصص اداره ثبت کمپانی ها تعیین نماید که برای مورد قضیه شرکت نیازمند اخذ جواز از نهاد خاصی هست باید مجوز را تهیه و تنظیم کند. هر جور کمپانی مهم اعتنا به قوانین ثبتی، حالت خاص خود را دارد. بدین ترتیب باید اهمیت اعتنا به نیازتان، نوع شرکت را تعیین کنید و آن گاه در خصوص موقعیت آن تحقیق کنید. عموما شرکت‌ها تجاری میباشند و از نحوه هفت گونه می‌توان آن ها را به به نقل از همین خبرگذاری تصویب رساند؛ که اما فقط دو جور آن کاربردی است. شرکت‌های سهامی مختص و شرکت‌های مسئولیت محدود شامل همین دو مورد می‌شود. در شرکت مسئولیت محدود یک نفر مدیریت ادله و یک نفر دیگر یا سهم دار و یا این که کاربر هیئت مدیره می باشد و بر بر خلاف کمپانی های سهامی در کمپانی مسئولیت محدود ، سرمایه شرکت به سهم الشرکه تبدیل می شود و نیازی به واریزی سرمایه اولیه نمی باشد .

افراد ساکن در کشور‌ایران (تابعه یا این که ایرانی) پس از فراهم کردن مدارک گزینه نیاز می توانند کمپانی مورد نظر خود را ثبت نمایند. خواسته از تصویب کمپانی رایگان، در واقع این نمیباشد که هیچ هزینه ای پرداخت نشود؛ بلکه منظور همین می باشد که جدای از هزینه ها و تعرفه های مدنی و اجباری به جهت شرکت، از پرداخت هزینه های مازاد مثل هزینه های مربوط به مشاوره به مراد ثبت شرکت خودداری شود. امری بدیهی میباشد که فرایند تصویب اینگونه شرکت ها پیچیده خیس و روندی طولانی تر داشته باشند؛ ولی اهمیت تمامی این ها، در واقع همین هیات مدیره کمپانی میباشند که گونه شرکت را انتخاب میکنند، به این دلیل می بایست دقت متعددی را در انتخاب نوع کمپانی داشته باشید. لازم است بدانید که به جهت این‌که کار کشته باشید در مزایدات شرکت نمایید و یا این که در مناقصات حضور داشته باشید بدون شک قراردادی را در ضمن آغاز فعالیت شرکت اهمیت مسئولیت های محدود قید کنید.

ثبت کمپانی در تهران به تبعیت از تمامی قوانین تصویب شرکتها در سراسر جمهوری اسلامی ایران فرآیند و مدارک مشابهی دارد. در واقع به جهت ثبت شرکت در تهران هم به سامانه اداره ثبت شرکتها در تهران مراجعه نموده و همه مراحل و گام هایی که در بالا ذکر شد را طی می کنید. دست کم شرکا در شرکت سهامی یگانه 2 نفر است.برای حداقل سرمایه محدودیتی وجود ندارد و حداقل هیات مدیره یا مدیران 1 نفر یا بخش اعظم و مسئولیت شرکا به میزان سهم الشرکه هر شریک می باشد.

قرارداد باید اساسی اطلاع و درایت شرکا و اساسی راضی بودن کامل آنان یار باشد. ثبت کمپانی موجب می شود که کلیه عمل های شرکت، اعم از فعالیت های مالی، حقوقی، اجرایی، بیمه ای و غیره، جنبه قانونی پیدا کند. این حالت هنگامی پیش می آید که مدارک شما حساس ایراداتی باشد که قابل از بین بردن نباشند که در این رخ شرکت شما امکان تصویب نداشته و بایستی دوباره پروسه تصویب را تکرار و اقدام به اخذ کد رهگیری تازه فرمائید . دارای توجه به آنچه گفته شد، شرکت های تجاری مکلفند در منشاء ثبت شرکت ها ثبت شوند ، شماره تصویب اخذ دارا هستند و شماره تصویب شرکت را در تمامی مکاتبات خود درج نمایند و به به جهت این مراد ، ابتدا می بایست مدارک اول جهت تصویب کمپانی را آماده کنند . همین موضوعات شامل 23 گزینه کلی می باشند که هر مورد از این 23 مورد خود شامل یک سری مسئله دارای ارتباط به هم می باشد . چندین از موضوعات کار هم سوای نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد منشاء ثبت شرکت ها را دارا هستند .

ثبت کمپانی واردات و صادرات

شرکت‌های اهمیت مسئولیت محدود می بایست دست کم سرمایه موردنظر خویش را به ریال و کمپانی سهامی می بایست تعداد سهم و قیمت اسمی آن را در همین سطح وارد کنند. درصورتی‌ که کار گزینه نظر شما نیاز به دریافت مجوز از نهاد یا این که سازمان خاص ندارد می‌بایست در سامانه تصویب شرکت‌ها حالت مجوز را در موقعیت ندارد، قرار دهید. به جهت انجام دادن کاری قبل از هر اقدامی دست‌کم باید مهم یک نفر که در آن راستا چابکدست می باشد مشورت نمایید. بسته به جور کاری که قصد ورود به آن را دارید مقدار و میزان مشاوره تفاوت داراست .مراجعه به کارشناس در هر فن ای یک امر بدیهی و عقلانی است.

کارشناسان این اداره بررسی اسم را کلیدی استعلام از نهادهای قانونی همچون فرهنگستان لهجه فارسی انجام می دهند و سرانجام آخری را اعلام می نمایند. بعضی اشخاص بر این باورند که اهمیت افزودن پیشوند یا این که پسوندی به اسم یک شرکت دیگر نام جدیدی برای کمپانی خود تعیین کرده اند به تیتر نمونه به اسم یک شرکت دیگر کلمه هایی همچون نوین، تک یا گستر اضافه می کنند. این در حالی است که ضابطه تجارت کشور این مسئله را نیز منع کرده است. همانندثبت برند، تعیین نام شبیه به جهت شرکت هم غیرمجاز است.

سعی کردم در این مقاله کوتاه و با زیانی ساده، تمامی سوالات مرسوم در مورد تاسیس کمپانی را جواب دهم . پس قدم ابتدا را در این خصوص آگاهانه بردارید.از آنجا که روند ثبت کلیدی پیچیدگی های متفاوتی می باشد عدم اطلاع دقیق در همین خصوص می تواند ثبت یک روزه یک کمپانی را تا ماهها به تاخیر بیندازد. در اسم شرکت تضامنی بایستی حتماً کلمه «شرکت تضامنی» ذکر شود و لااقل اسم یکی از شرکا در آن بیاید. در صورتی که اسم کمپانی تشکیل شده بر اساس اسامی شرکا نباشد، باید اسم یک سهم دار در آن ذکر شود یا عباراتی همچون شرکا، برادران و غیره در آن قید گردد. در ادامه توضیحاتی را درباره هر یک از اشکال شرکت‌ها ارائه می‌دهیم.

معایب تصویب کمپانی در امارات

۱- وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده می باشد انجام داده یا این که انجام آن غیرممکن شده باشد. با فوت یا این که حجر یکی از شرکای ضامن، کمپانی خود به خود منحل می شود. اما سایر شرکاء می توانند بر بقای شرکت با قائم مقام متوفی توافق کنند.

البته در همین گزینه شرکاء می توانند سهم سهم دار مرهون را از شرکت نقدا پرداخت کنند و او را از شرکت بیرون کنند. در شرکت های مختلط غیرسهامی، خیر ورشکستگی و خیر عجز سهم دار از پرداخت دیون سبب انحلال کمپانی نخواهد بود. در همین صورت، شرکت یا این که بعضی از شرکاء می توانند تا زمانی که حکم انحلال صادر نشده مهم پرداخت طلب طلبکاران تا حدود سرمایه دار وامدار در شرکت، یا جلب رضایت طلبکاران، از انحلال شرکت خودداری کنند. به موجب ماده ۱۳۶ قانون تجارت، حکم ورشکستگی کمپانی تضامنی در صورتی صادر می شود که یکی از شرکاء به دلایلی، انحلال شرکت را از دادگاه درخواست نماید و دادگاه آن دلایل را موجه بداند و حکم به انحلال دهد. این قاعده حقوق و دستمزد تجارت مبتنی است بر قاعده کلی که در صورتی که در یک معامله یکی از طرفین به تعهدات خود کار نکند، طرف دیگر می تواند به قرارداد نقطه نهایی دهد. ورشکستگی شرکت تجارتی یعنی کمپانی از پرداخت بدهی وجوهی خود برنیاید.

پس تحویل مدارک در اداره ثبت شرکت ها کارشناسان به تحلیل آن ها می پردازند و در شکل نداشتن هیچ نوع نقص و مشکلی، آن ها را تأیید می کنند. در این مرحله پیش نویس اطلاع رسانی تصویب شرکت شما تنظیم و اسم آن یار شناسه کمپانی در محل کار منحصر به فرد تصویب می شود. اسامی هیئت مدیره، بازرسین و اشخاصی که حق امضا دارا‌هستند را وارد کنید.

اولین سطح برای تصویب شرکتتان مشخص و معلوم نمودن مسئله و هدف عمل خویش می باشد که بتوانید مدل شرکتی که مطلوب فعالیت شما می باشد را شیوه اندازی نمایید . کارشناسان موسسه ثبتی حقوقی مستر تصویب جهت ثبت کمپانی ، ارائه مشاوره و انجام کارها ثبتی در خدمت شما هستند. هزینه های ثبت شرکت بسته به دسته شرکتی که قصد ثبت آن را دارید و همچنین مجموعه‌ای از دست اندرکاران دیگر گوناگون خواهد بود. هزینه‌های تصویب یک شرکت شامل هزینه‌ی تمبرهای ثبتی و مالیاتی، پست، حق تصویب و … است. اگر بخواهیم هزینه‌های تصویب شرکت را مرحله‌ به‌ تراز ذکر کنیم، شامل همین موردها خواهند بود.

راهنمای ثبت کمپانی علم بنیان

به طور کلی در یک تقسیم‌بندی می‌توان شرکت‌ها را به شرکت‌های موضوعی و شکلی تقسیم‌بندی کرد. شرکت‌های موضوعی، شرکت‌هایی هستند که موضوع فعالیت آن ها فقط کارها و فعالیت‌های تجاری است. در مقابل شرکت‌های شکلی، شرکت‌هایی هستند که مورد قضیه کار آنها محدودیتی نداشته و می‌توانند در کارها تجاری و غیر تجاری فعال باشند. شرکت‌های سهامی، اعم از سهامی عام و خاص از نوع آخر شرکت‌های گفته شده هستند ( شرکت شکلی). به این معنی که مسئله فعالیت یک کمپانی سهامی مختص اعم از فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری است. خواسته از فعالیت‌های تجاری فعالیت‌هایی است که علاوه بر به دست آوردن سود و منفعت، ذاتا تیتر بازرگانی بودن برای آنان درستی کند.

شخصیت حقوقی در جمهوری اسلامی ایران به دو گونه حساس کمپانی های دولتی و کمپانی های تجاری تقسیم می شوند. تصویب کمپانی های تولیدی هم به تیتر یکی از از اهمیت ترین موضعات فعالیتی در بستر کمپانی ها و به دست آوردن و کار ها می تواند مزیت های زیاد متعددی را به همپا داشته باشد. ارائه دو ورژن از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان که به وسیله سهامداران کمپانی و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

این مدارک بسته به مدل کمپانی و افراد حقیقی یا این که حقوقی متفاوت است. به طور کلی بعضا از مدارک ضروری در تصویب شرکت‌های تجاری به شرح ذیل است. در همین شرکت‌ها هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه در کمپانی گذاشته‌اند به سهام مشخصی تقسیم شده باشد، صرفاً به نسبت سرمایه خویش مسئول تعهدات و قروض شرکت هستند. در امتحان شرکت‌ها حتما می بایست عبارت اساسی مسئولیت محدود ذکر شود و در غیر این شکل شرکت در برابر اشخاص ثالث، نوعی شرکت تضامنی به حساب می‌آید و تابع مقررات آن می‌باشد. در اسم شرکت‌های کلیدی مسئولیت محدود نباید اسم هیچ یک از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم یکی از از شرکا در اسم کمپانی ذکر شود آن فرد در برابر افراد ثالث حکم سهم دار ضامن در شرکت تضامنی را دارد.

بهترین ثبت شرکت در اصفهان

همچنین مدت زمانه مشخصی به جهت روند رسیدگی به مدارک ارسالی در اداره ثبت شرکت‌ها وجود دارد. البته معمولاً دوران رسیدگی به درخواست‌ها در اداره تصویب شرکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکل می‌گیرد. علاوه بر این مورد آنگاه از تصویب کمپانی می بایست اطلاع رسانی مبل برای مورد قضیه در روزنامه منتشر شود. ولی می بایست توجه داشته باشید که در حال حاضر به واسطه موقعیت شیوع بیماری قاضی بر مملکت عمده سرویس ها تصویب کمپانی پایین سامانه اینترنتی معین به صورت آنلاین قابل انجام است و تا سر حد امکان مقدار مراجعه حضوری کاهش پیدا کرده است. برای ثبت کردن شرکت ها و یا این که کمپانی های مختلف، بایستی فرآیند گوناگونی طی شود. سپس از انجام دادن مقدمات کار، بایستی وارد انجام مراحل قانونی ثبت نمودن کمپانی ها شد.

حداقل شرکایی که برای تصویب همین دسته شرکت‌ها ضروری است ۲ نفر بوده که بایستی مدارک هویتی آنان ضمیمه پرونده شود حداقل سرمایه به جهت آن در نظر گرفته نشده‌است. روند ثبت شرکت بعضاً روند پیچیده و وقت گیری دارد که گاهی خسته کننده می‌گردد و حتی در مواردی نیاز است تا یک مشاور ثبتی و حقوقی اساسنامه شرکت را منبع باز‌نگری و مشکلات آن را برطرف کند. شرکتی است که زیر اسم مخصوصی جهت انجام کارها تجاری بین 2 یا این که چند نفر اصلی مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که چنانچه بودجه شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت به اندازه نباشد هر مورد از اعضای کمپانی به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات کمپانی در مقابل اشخاص ثالث است.

مقاله درباره ثبت شرکت ها

هنگامی که قصد ثبت کمپانی را دارید، بایستی انتخاب فرمایید که سرمایه شرکت شما چه میزان است. همینطور می بایست جور سرمایه کمپانی اعم از نقدی و غیر نقدی را هم تعیین نمایید تا هزینه ثبت کمپانی مشخص و معلوم شود. خواهش تصویب کمپانی را در دو ورژن همپا با ضمایم تسلیم متصدی ثبت می‌کنید. متصدی یک ورژن از آن را در پرونده ضبط می کند و مندرجات آن را در دفتر منحصر به فرد تصویب شرکت ها به ثبت می‌رساند.

برنامه ثبت اسم کمپانی سایپا

تصویری از شناسنامه و کارت ملی همگی اعضاوجوارح که می بایست برابر اورجینال شده باشد. کپی نمودن اطلاعات مدارک تنظیم شده در خواستی از طرز سامانه وارد می شود به ترتیب ،صورتجلسه ،اساسنامه ، اظهارنامه شرکت . سمت اشخاص و حق امضاداران مشخص می شود( مدیر هیات مدیره ،نائب مدیر هیات مدیره ، مدیرعامل ، کاربر هیات مدیره و بازرس اهمیت و بازرس علی البدل). سرمایه شرکت را اصلی تعیین گزینه “با اسم معمولی ” وارد می نماییم (سرمایه اول دستکم ۰۰۰ /۰۰۰ /۱ ریال می باشد). پس از تأیید اطلاعات، از شما منظور میشود که اساسنامه و شرکت‌نامه را در تارنما بارگذاری کنید. اساسنامه و شرکت‌نامه شرکت‌ها، فرم‌های پیش‌فرض دارا هستند که فقط می بایست آنها را پر نمایید و در نهایت در صورتی که خواستید می‌توانید قوانین منحصربه‌فرد شرکت‌ خودتان را به آن بیشتر کنید.

این مشارکت به نوعی همکاری و مشارکت قراردادی بین افراد با دقت به میزان مشارکت هر یک از آن ها باعث می‌شود. پس در نهایت اصلی اعتنا به مشارکت و % سرمایه‌گذاری سود حاصل از سرمایه‌گذاری در میان آنها تقسیم می‌شود. نام انتخابی بایستی علی‌رغم بهره‌مندی از جذابیت لازم، مطابق دارای کلیه‌ی ضوابط و قوانین باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن