کاربرد ورق آهن در ساختمان سازی چیست نقش ورق آهن در ساختمان سازی

ورق های فولادی به شیوه نورد گرم و نورد سرد ایجاد می شوند که مقاومت آنان هم بستگی به میزان کربن موجود در آن ها

توسط HONARMANDKHABAR در 29 آبان 1401
ورق های فولادی به شیوه نورد گرم و نورد سرد ایجاد می شوند که مقاومت آنان هم بستگی به میزان کربن موجود در آن ها دارد. هر کدام از همین گونه ورق های فولادی به جهت کارهای متفاوت مورد به کارگیری قرار می‌گیرند. قبل از خرید ورق فولادی صد رد صد در آیتم انواع آنان دیتاها قابل قبولی بدست آورید تا بهترین گونه ورق فولادی را متناسب مهم فعالیت خود خریداری کنید. ورق روغنی به نقل از هم جزء آن نوع از ورق های فولادی می باشد که ظاهر بسیار لطف دارد و به این علت نیز معمولا در کارهایی که نیاز به ظاهر زیبا دارند از ورق روغنی به کارگیری می شود. این گونه ورق در صنایع نظیر ساختمان سازی، بدنه خودرو، اثاثیه خانگی، ساخت انواع قفسه و پانل ها کاربرد دارد. بزرگترین مزیت ورق روغنی مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.
  • در همین بین دو گره پر اسم و رسم به جهت ورق سیاه صنعتی و معمولی وجود داراست که به ترتیب st52 و st37 هستند.
  • سازندگان ورق های آهنی می توانند انواع پیچیده حتی مکرر را در سرعت بالا ترین شکل ممکن ساخت کنند.
  • خم شدن و شکل یابی آهن و برای از بین بردن نیاز های طیف وسیعی از صنعت های واقعه می افتد.
قیمت میلگرد آجدار صنایع آذر فولاد امین تیکمه داش بدون تغییر و تحول باقی ماند. به دلیل عدم وجود اسباب ساخت استیل در ایران، همگی استیل های موجود در کشور وارداتی هستند. به این دلیل نوسانات ارزی می توانند تاثیر زیادی بر روی بها ورق های ساخت شده داشته باشند. ورق کرکره سینوسی از ابتدایی ترین و بی آلایش ترین نوع ورق های موجدار می باشد. مقادیر مرسوم ضخامت ورق سیاه در بازار از 5/1میلی متر تا 100 میلی متر متغییر است. تنوع رنگ، ظاهر زیبا، ضریب ساماندهی حرارتی کم، مقاومت در برابر خوردگی و ارزش مقرون به صرفه آن از خصوصیت های قابل توجه این جنس است.

روش  ساخت ورق سیاه

ورق های سرد در طی نورد گرم به تولید می رسد و دارای بسیاری دارد. ورق های سیاه معمولا در تولید سدها، سوله، مخازن، اسکلت سازی و ... ولی مرحله همین ورق ها وجود ندارد و براق و صیقل نبودن این ورق ها استدلال اسم گذاری آن می باشد. ورق های فلزی در در میان غلتک ها قرارمی گیرد تا به ضخامت مناسب برسد. به استدلال همین ویژگی مهم‌شان، در اکثری از مصارف که شکل ظاهری حساس دارد، گزینه به کار گیری قرار می‌گیرند. ورق‌های ساخت شده در فرآیندنورد سرد می‌توانند به رخ مستقیم مورد استفاده قرار گرفته یا این که آنگاه از اعمال تغییراتی، به تجهیزات دیگری تبدیل شوند. از مصالحی که در ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، ورق‌های فلزی و آهنی هستند. به جهت شناخت اساسی کاربرد ورق در ساختمان، ضروری میباشد حیاتی انواع آن و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید. تمامی آنها در صنایع مختلف به طُرق گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بعضی از آنها در بخش‌های متفاوت ساختمان به‌کار گرفته می‌شوند. در ادامه به ورق‌هایی که در ساختمان‌سازی کاربرد دارند می‌پردازیم. عملیات حرارتی رخ گرفته روی ورق های روغنی، ویژگی‌های این ورق ها را از ورق های نورد گرم به طور کامل قطع کرده است. خواص مکانیکی ورق های روغنی که مقاومت بخش اعظم در برابر جاذبه و درنتیجه گسیختگی را ساخت کرده، این ورق ها را در صنایعی نظیر خودروسازی و ایجاد لوازم خانگی پرکاربرد کرده است. دسته‌بندی نشده علاوه براین، ممکن میباشد طبق نیاز و مدل طراحی از توری های مش در ساختار بالایی فونداسیون هم استفاده شود. به‌این جور است که مواد اولیه ورق در دمای بالا ذوب شده و در طی فرایندی،ورق شکلی مات به خویش میگیرد و در بازار به عنوان ورق سیاه شناخته میشود. می دانید که ورق آجدار در تولید عرشه ی کشتی و یا ساخت پله های ضروری ساختمان ها به عمل می رود. اگر دقت نمایید در پل عابر پیاده به جهت همین که از سر میل کردن دوری نمایند از همین ورق استفاده می کنند. برای ساخت سطح دستگاه ها و یا این که کامیون ها و وانت نیز به فعالیت می رود. سهولت کارگزاشتن و وزن مناسب از دیگر مزایای استفاده از ورق گالوانیزه به‌عنوان نرده و حفاظ هستند.

عرض استاندارد ورق روغنی

اکنون هنگامی که فولاد گالوانیزه برای تشکیل ورق‌های فولادی دست‌کاری می‌شود، متاع پایانی به‌عنوان ورق‌های فولادی گالوانیزه شناخته می‌شود. ورق‌های فولادی گالوانیزه هم کلیدی فرو بردن مستقیم ورق‌های فولادی ساده در بر روی مذاب داغ ایجاد می‌شوند. به ابلاغ ساده، ورق فولاد گالوانیزه به فلزاتی گفته می‌گردد که تحت فرایندهای ایجاد گسترده قرار گرفته‌اند؛ بدین ترتیب می‌توان آن ها را مسطح کرده و متعاقبا اصلی یک‌لایه حفظ کننده از فلز روی مذاب پوشاند.

توری مش فولادی ضد زنگ

برای آشنایی عمده کلیدی این مدل فولاد به مطالعه ادامه این محتوا بپردازید. مهم مطالعه این نوشته دریافتیم که ورق صنعتی از همگانی ترین انواع ورق های فولادی می باشد که حساس اعتنا به شیوه ساخت و دسته فلز و آلیاژ به کارگیری شده در آن ها به اشکال زیادی خرید آهن تقسیم می شوند. ورق های صنعتی حیاتی دقت به ویژگی های منحصربه‌فرد به فردشان در اکثر صنعت های کاربرد دارند. ورق‌ های صنعتی از برش تختال و اسلب تولید می‌شوند و اساسی کیفیت بالایی هستند و در واقع یکی از از با کیفیت ترین دسته ورق ها محسوب می شوند.

کاربردهای دارای ورق گالوانیزه در ساختمان سازی

اگر هنگام رویه رفتن در خیابان به اطراف خویش خوب توجه کنید موارد استفاده از آن‌ها را در مکان های گوناگون خواهید دید. بیشترین استفاده همین ورق ها در سطح ها شیبدار و پله هایی هست که قابلیت لیز خوردن روی آنها فراوان است. بدین ترتیب دلیل مهم به کار گیری از آن ساخت سطح های و معابر امن هست زیرا سطح آجدار آن سبب ارتقا اصطکاک می شود. شما دوستان عزیز می توانید اشکال ورق آجدار را در مغازه اینترنتی آهن تاپ بررسی و بر شالوده نیاز خویش مبادرت به خرید نمایید. این نوع که در بعدها و ضخامت های متعدد ساخته می شود و برای پوشش دادن شیروانی ها از آن ها به کارگیری می کنند. فلاشینگ ها در گونه های گوناگون پشت بام،فلاشینگ پنجره،زاویه دار، تاج، تحت تاج، رایزر، طرح دار و …. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم فلاشینگ در کارگزاری ساندویچ پانل از مثال های متفاوتی پیروی می کند. یکی از پر طرفدار ترین گونه های آن فلاشینگ های هلالی میباشد که نظیر گچبری های زیبایی میباشند و شرایط فوق العاده ای به شیروانی ها می دهند همین مزایا منجر شده که همین دسته طرفداران زیادی داشته باشد. سقف پانچ متال جلوه بصری فضاهای عمومی و ساختمان٫ها را ارتقا می‌دهد. و در ارائه محافظت در برابر خوردگی و پوسیدگی های طبیعی هم مقاوم هستند. به عامل شفافیت، انعکاس نور و میزان مرغوب بودن بصری نمای فلزی طرح دار آنان را در معماری و دکوراسیون فضای گشوده دوچندان پرکاربرد کرده است. ورق پانچ شده در گونه های ضخامت ها و الگوهای مختلف یار حساس طیف های رنگی متنوع مطابق اهمیت پروژه اجرا می شود و آن را به سازه هایی زیاد دیدنی تبدیل می کند. ورق شیروانی دسته ای از ورق های گالوانیزه شده رنگی می باشد، که حیاتی دقت به کیفیت فراوان خوبی که دارااست و زیبایی خاصی که در تولید آن به کار رفته است، به جهت زیباسازی ظواهر و نمای ساختمان ها قرار می گیرد. علاوه بر اینکه ایجاد ورق های سفالی به جهت سقف های شیروانی اصلی دقت به این‌که ضربه پذیر بودند و و سریع دچار شکستگی می شدند، برای صنعتگران و ساختمان سازها ایراداتی را بوجود می آورد. ورق های سقف پلی کربنات به طور گسترده ای در ساختمان های تجاری و صنعتی در مقیاس پهناور در هند به کار گیری می شود.

ورق های فولادی و کاربرد آنها در صنعت های مختلف چیست؟

اگر استاندارد فولاد را به تیتر ترازو سنج درنظر بگیرید، ۱۶ سنج به ضخامت ۰.۰۵۹۸ اینچ یا این که ۱.۵۱۹ میلی‌متر ضخامت اشاره می‌کند. • به اصطلاحات فنی گفته می شود که در آیتم عرض هر قطعه یا این که ورق فلزی به کار برده می شود. در نتیجه هرچه سایز تیرآهن بزرگ‌تر باشد، وزن و ارزش آن بخش اعظم است. البته توجه داشته باشید که تیرهای سبک‌تر و ظریف‌تر، معمولا ارزش واحد (بر حسب کیلوگرم) بالاتری دارند. این ویژگی‌ها سبب شده میباشد تا شتاب اجرای اسکلت فلزی فراوان بالا بوده و برای ساختمان‌های مرتفع فعالیت را زیاد ساده‌تر کند. جهت به دست آوردن داده ها عمده در خصوص آلومینیوم و گونه های گریدهای آن می توانید نوشته “ورق آلومینیوم” را مطالعه کنید. ورق پانچ نما یک عدد از متریال‌های جدید بوده که به طور گسترده‌ای جهت نماسازی ساختمان مورد به کار گیری قرار می‌گیرد. امروزه همین جور ورق آیتم اعتنا معماران و طراحان داخلی قرار گرفته به نوع ای که از آن در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها به طور قابل توجهی به کار گیری می‌شود. از همین مدل ورق‌‌ها به راحتی می‌توان در اشکال دکوراسیون‌ها به کارگیری کرد، چون همین مدل ورق‌ها جنبه تزئیناتی دارند. به کار گیری از ورق‌های فولادی گالوانیزه در صنعت خودرو، به ویژه در ساخت خودرو، امری اضطراری است.

استنلس استیل در صنعت ساختمان و معماری

به طور کلی جوشکاری معمولی مقاطع سازه ای فولاد زنگ نزن یک عدد از روشهای همگانی ساخت است. برش CNC واترجت برای ورق هایی به کار گیری می شود که در برابر گرما اهمیت هستند. این روش در اجرای گونه های نمای فلزی اهمیت طرح های پیچیده که نازکی کار مدنظر است ، توصیه می شود. از پرطرفدارترین و اصولی ترین اشکال پوشش به مراد اجرای پوشش سقف به کارگیری پوشش ساندویچ پانل هست که در پروژه های ساخت سوله سبک کاربرد دارد. قلع فلزی است به رنگ سپید نقره ای جلادار، قابل انعطاف بوده و به سادگی شکل می گیرد. قلع را می توان سرازیر شد و لحیم کرد و سوای آنکه نیاز به گرم نمودن داشته باشد، آن را چکش کاری و نورد کرد. سنگین ترین و قابل انعطاف ترین فلزات غیر آهنی می باشد و بصورت سرد قابلیت برش، چکش خواری، تاخوردن، نورد و منگنه دارد و میتوان آن را لحیم کرد و جوش داد. مصرف جهانی استنلس استیل در حدود ۴ درصد از ایجاد جهانی فولاد است. بیش از پنجاه % از مقاطع تولید شده از این فولادها محصولات مسطح هستند. از همین رو بنا های ساخته شده از استنلس استیل، در تجارت از رده لطف برخوردار هستند. چرا که بعد ها ستون ها و تیرها بزرگتر بوده و می بایست از تیر ورق به خواسته ساخت آن ها استعمال کرد. طریق نورد گرم یکی از از شیوه‌های ایجاد اشکال ورق فلزی اساسی ضخامت اندک میباشد و به ورق ساخته‌شده حاصل از این روش، ورق نورد گرم یا همان ورق سیاه گفته خواهد شد. برای ساخت و ساخت انواع ورق سیاه، در قدم نخست می بایست تختال‌ها، در کوره‌های داغ حرارت دیتا شوند و بعداً یک گونه پوسته اکسیدی بر بر روی آنان تشکیل خواهد شد. به جهت نابود نمودن پوسته اکسیدی معمولاً عملیات پوسته شویی انجام می‌گردد و آن‌گاه در تراز نورد خشن، قطعه‌ها از در میان غلتک‌ها رد می‌شوند؛ این مراحل اساساً به علت کمتر کردن ضخامت تختال‌ها است.

از ایجاد گندله تا تختال

ورق استیل کاربردهای متمایز دارد، از ورق استیل به جهت ساخت گونه های مخزن استیل، میخ، پرچ، لوله‌درزدار و تیرآهن استعمال می شود. ورق های فولادی گالوانیزه مواد شالوده ای را به جهت اشکال متفاوت ورق های راه رویه ، نظیر ورق های پوشش داده شده اهمیت رنگ پلی استر یا این که مراقبت شده به وسیله ورق های سقف پوشش دیتا شده مهم پلاستیک PVC ، تشکیل می دهند. ارزیابی قیمت ورق A283 ساختمانهای کشاورزی به برهان ارتفاع قدمت میانگین ​​و کارآیی اقتصادی ، اکثر زمان ها از ورقهای نقاشی شده اهمیت پلی استر به کار گیری می کنند. ورق سیاه ؛ ورق آجدار ، ورق آلیاژی ، ورق روغنی ، ورق اسیدشویی، ورق استنلس استیل ، ورق آلومینیومی و غیره اشاره کرد. ورق شیروانی به علت داشتن طول قدمت دوچندان فراتر و همچنین برخورداری از مقاومت بالا در برابر بارش باران موجب شده میباشد که امروزه به جای استعمال از ورق های سفالی در مکان‌ های مختلف، از ورق شیروانی به کارگیری شود. گونه ساخت ورق شیروانی به شکلی می باشد که به رخ استاندارد و اهمیت استعمال از تکنولوژی های مدرن می باشد و کاربرد فراوانی برای مصرف کننده خواهند داشت. برهان گزینش ورق پلی کربنات تخت استحکام، وزن ناچیز و شفافیت بالا می باشد. قیمت ورق رنگی در وهله‌ی نخستین تابع بها گالوانیزه است؛ آن گاه بعد ها و میزان و طرح آن می‌تواند در ارزش تمام‌‌شده تأثیرگذار باشد. ورق دیگری که در صنعت و ساختمان کاربرد زیادی دارد، ورق ST33 هست که حساس نام ورق ST37 شناخته می شود. ورق های سیاه حیاتی اعتنا به ضخامت هایی که دارند، به دو شکل رول یا این که شیت (برش خورده) در بازار عرضه می شوند. درصورتی که ضخامت ورق کمتر از 15 میلی لیتر باشد، به شکل رول و در صورتی که از همین مقدار بالاتر باشد، به صورت شیت به فروش می رسد. به این ترتیب هنگام كاربرد ورق سياه به نوع استاندارد ورق و ضخامت آن توجه داشته باشید. ورق نوعی ماده از جنس فلزاتی مانند فولادهای ساختمانی و ضد زنگ، آلیاژهای مس، آلومینیوم، برنج و...
آخرین مطالب