کولر گازی 36000 برای چه مکان هایی مناسب تر است؟

  کولر گازی 36000 برای چه فضایی مناسب است؟ بارها در مقالات مختلف نحوه کار انواع کولر گازی را توضیح داده

توسط HONARMANDKHABAR در 5 خرداد 1401

 

کولر گازی 36000 برای چه فضایی مناسب است؟

بارها در مقالات مختلف نحوه کار انواع کولر گازی را توضیح داده ایم. همه کولر های گازی از جمله  کولر گازی 36000 نیز درست به مانند یخچال، دارای کمپرسور است. گاز مخصوصی که در کمپرسور وجود دارد طی فرآیندی در کمپرسور تبدیل به مایع می شود. سپس گاز فشرده شده به سمت صفحات رادیاتور روانه می شود. در این زمان دمای محیط را جذب و گاز فشرده شده به گاز تبدیل می شود. air conditioner 36000 btu 

در نظر داشته باشید این روند تا زمانی که دستگاه روشن باشد ادامه خواهد داشت. اگر می خواهید عمر دستگاه طولانی باشد و زمان بیشتری در امر خنک سازی محیط فعال بماند حتما تایم هایی را برای استراحت کولر گازی در نظر بگیرید. چرا که فعالیت بیش از اندازه به کولر آسیب جدی وارد خواهد کرد.

ظرفیت کولر گازی نیز می بایست با مساحت محیطی که در آن قرار دارد متناسب باشد. اگر در تعیین ظرفیت کولر و تناسب آن با محیط بی تفاوت باشید. ممکن است به دمایی که مد نظرتان است دست پیدا نکنید و یا مجبور باشید زمان زیادی کولر را روشن بگذارید. روشن ماندن در زمان های طولانی سبب کاهش عمر کولر خواهد شد و مطمئنا میزان هزینه برق مصرفی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برای تعیین ظرفیت کولر گازی باید با توجه به متراژ محیط و محاسبه طول و عرض اتاق مد نظر بی تی یو موتور را مشخص کنید. حاصل ضرب طول و عرض اتاق ضرب در 25 بی تی یو ظرفیت کولر را تعیین خواهد کرد . کولر گازی 36000 اجنرال مدل پاور اسمارت اینورتر می تواند در منزل و دفتر کار شما هوای مطبوع و خنکی در وسط گرمای طاقت فرسای تابستان برایتان ایجاد کند.

 

 

 

رایج ترین کولرهای گازی کدامند؟

رایج ترین کولر گازی ها عبارتند از:

1-    اسپیلت دیواری

2-    کولر گازی ایستاده

3-    داکت اسپلیت

4-    اسپلیت مولتی پنل

5-    کولر گازی کاستی

6-    کولر گازی پرتابل

7-    کولر گازی پنجره ای

8-    کولر گازی سرمایش مرکزی

 

1-    اسپلیت دیواری: این کولر از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. ظرفیت این نوع از 9000 تا 36000 ادامه دارد. از نظر قیمت و همچنین نسب آسان نیز از طرف خریداران مورد استقبال قرار گرفته است.

2-    کولر گازی ایستاده:  این مدل به مانند نوع دیواری از دو قسمت یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده با این فرق که یونیت داخلی در کولر گازی ایستاده به دیوار نصب نمی شود. بلکه روی زمین قرار گرفته و مناسب فضاهایی با ظرفیت بالای بی تی یو به مانند فروشگاه، بیمارستان، ادارات و ... است.

3-    داکت اسپلیت: این کولر نیز دو بخش یونیت خارجی و داخلی دارد. تفاوت این مدل با دو مدل قبلی در ظاهر یونیت داخلی و جایی که قرار می گیرد است. از این مدل می شود انشعاب گیری کرد و درست به مانند کولر آبی کانال کشی کرد.

4-    اسپلیت مولتی پنل: این مدل همان اسپلیت دیواری است که بیش از یک پنل دارد.

5-    کولر گازی کاستی: اسپلیت کاستی به مانند داکت اسپلیت امکان انشعاب گیری دارد. پنل این نوع کولر از سقف آویزان است و به کولر سقفی نیز شهرت دارد.

6-     کولر گازی پرتابل: این مدل کولر به جهت اینکه نیاز نیست به جایی نصب و یا لوله کشی شود در هر مکانی قابل نصب و حتی قابل حمل است. کولر های پرتابل صدای زیادی دارند و از ظرفیت BTU محدودی نیز برخوردار هستند.

7-    کولر گازی پنجره ای: این مدل را نیز یک تکه ساخته اند و پشت پنجره نصب می شود و همان معایب کولرهای پرتابل را نیز داراست.

8-    کولر گازی سرمایشی مرکزی: این کولر گازی برای پروژه های بزرگ طراحی شده و از ظرفیت بالایی برخوردار است. در این مدل از سیستم برودتی VRF استفاده شده است.

 

 

صرفه جویی در مصرف برق کولرهای گازی های 36000 اجنرال تا چند درصد است؟

کولر گازی 36000 اجنرال دارای یک درایو متغیر فرکانس است که از یک اینورتر الکتریکی یا همان برد اینورتر ساخته شده است و برای کنترل سرعت موتور الکتریکی قابل تنظیم است. صرفه جویی تا 73 درصد از بهترین مزیت های این مدل اینورتر است که انرژی را ذخیره می کند.

در جدیدترین مدل های کولر گازی 36000 برد اینورتر، مصرف برق را تا 73% کمتر کرده است. به این نوع دستگاه کولر گازی دی سی اینورتر با مصرف انرژی در رده A+++ گفته می شود. در زمان خرید کولر گازی اجنرال 36000 به نکاتی که گفته شد دقت کنید تا در زمینه پرداخت قبض برق دچار مشکل نشوید. کم مصرف بودن کولر گازی اینورتر دار سبب معروفیت آنها در بین خریداران شده و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

گاز استفاده شده در جدید ترین کولر گازی اجنرال  36000 دی سی اینورتر، گاز R410a  است. استفاده از این گاز برای کارایی و کارآمدی بهتر کولر گازی است. مزیت این گاز در این است که می تواند حرارت و دمای بیشتری را جذب و آزاد کند. بنابراین کولر گازی می تواند هوای خنک و مطبوعی را به محیط اطراف خود پخش کند.

https://coolernew.com/product-tag/split-36000/

آخرین مطالب