گیج شده اید که آیا باید تقویت کننده کووید را دریافت کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

[ad_1] کریس کارلی، یک پرستار بازنشسته 70 ساله که در کلیرواتر، فلوریدا زندگی می کند، سخت کار می کند تا واکسن ک

توسط HONARMANDKHABAR در 8 آذر 1400
[ad_1]

کریس کارلی، یک پرستار بازنشسته 70 ساله که در کلیرواتر، فلوریدا زندگی می کند، سخت کار می کند تا واکسن کووید-19 را در ماه مارس بازگرداند. او آدم صبحگاهی نیست، اما برای چند روز ساعت‌ها زودتر از حد معمول از خواب بیدار می‌شود تا به سایت‌های دوستیابی آنلاین بپیوندد و سرانجام جایی برای گرفتن PFE Pfizer پیدا کند. -2.96٪ واکسن

اما اکنون کارلی می‌گوید که در آستانه دریافت سومین واکسن کووید-19 است و منتظر است تا با پزشکش درباره تقویت‌کننده صحبت کند. نگرانی اصلی او این است که به اندازه دو عکس اول Pfizer و Moderna MRNA اطلاعات زیادی در مورد ایمنی و اثربخشی تقویت کننده ها ندیده است. + 11.80٪ واکسن ها زمانی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده آنها را در دسامبر گذشته تایید کرد.

به طور کلی، پزشکان می گویند که افراد مسن مشتاق دریافت واکسیناسیون علیه COVID-19 و همچنین تقویت کننده ها هستند. تقریباً 86٪ از آمریکایی های 65 ساله و بالاتر قبلاً به طور کامل واکسینه شده اند - به این معنی که آنها دو واکسن Pfizer یا Moderna یا یک تزریق از Johnson & Johnson JNJ داشته اند. + 0.35٪ واکسن - در مقایسه با 70 درصد از آمریکایی های 18 ساله و بالاتر. و 32 درصد از آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر از زمانی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه کرد که این گروه سنی شش ماه پس از ایمن‌سازی اولیه دوز اضافی دریافت کنند، تنها در دو ماه یک تقویت کننده دریافت کرده‌اند.

روز دوشنبه، CDC توصیه خود را تشدید کرد و گفت که هر 18 سال و بالاتر که واکسینه شده است باید تقویت کننده COVID دریافت کند.

با این حال، بسیاری از افراد مسن ممکن است بخواهند با پزشک خود صحبت کنند، درست مانند کارلی، قبل از دریافت یک تقویت کننده.

دکتر پریتی مالانی، افسر ارشد بهداشت و پزشک بیماری های عفونی در دانشگاه میشیگان گفت: "من فکر نمی کنم نوسان واکسن باشد، فکر می کنم فقط یک سردرگمی است." خستگی COVID-19 و نگرانی در مورد احساس خستگی پس از تقویت کننده نیز ممکن است نقش داشته باشد. برای مقابله با این موانع، پزشکان در تلاش هستند تا نکات کلیدی در مورد دریافت یک تقویت کننده را بیان کنند.

همچنین ببینید: بازارهای کریسمس از فرانکفورت تا بوداپست با دقت به استقبال فصل جشن در میان جهش COVID

بدون تقویت کننده به حالت اولیه برگردید

دکتر مارک سوپیانو، استاد و رئیس طب سالمندی در دانشگاه، گفت: «پیام اصلی که می‌خواهم به بیماران مسن‌تر منتقل کنم این است که آنها به حالت اول برگشته‌اند و به جایی که قبل از تزریق واکسن بودند برمی‌گردند». یوتا او توضیح می دهد که افراد بالای 65 سال معمولاً پس از واکسیناسیون سطوح پایین تری از آنتی بادی ها دارند و سطح آنها سریعتر کاهش می یابد.

سطوح پایین آنتی بادی ممکن است بخشی از دلیل احتمال ابتلای افراد مسن به عفونت های جدی COVID-19 باشد که پس از واکسیناسیون کامل رخ می دهد. طبق گزارش CDC، نزدیک به 17000 فرد کاملاً واکسینه شده برای کووید-19 در اوایل اکتبر در بیمارستان بستری شدند که 67 درصد از آنها 65 سال یا بیشتر داشتند. این گروه سنی همچنین 86 درصد از تقریباً 6600 مرگ و میر ناشی از عفونت های ناگهانی را تشکیل می دهد.

داده ها نشان می دهد که تقویت کننده ها ایمن و موثر هستند

مالانی می گوید: «ما می دانیم که دوزهای اضافی بی خطر هستند. او افزود: "احتمال واکسن زدن احتمالاً خطر بیشتری نسبت به واکسن دارد."

در مطالعات ده‌ها نفر از افراد 65 ساله و بالاتر که واکسن‌های فایزر، مدرنا و جانسون و جانسون را دریافت کرده‌اند، که FDA برای تصمیم‌گیری در مورد مجاز بودن دوزهای اضافی آن‌ها را بررسی کرد، عوارض جانبی مشابه آن‌هایی است که پس از اولین دوز مشاهده می‌شود. درد محل تزریق، خستگی و سردرد.

علاوه بر این، عوارض جانبی در میان هزاران شرکت‌کننده در کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های COVID-19 که تقویت‌کننده‌ها را دریافت کرده بودند، مشاهده نشد. یا به گفته مالانی، در میان میلیون‌ها آمریکایی که تاکنون تقویت کننده دریافت کرده‌اند.

در مورد اثربخشی تقویت کننده ها برای کووید-19، سوپیانو خاطرنشان می کند که ما به اندازه کافی می دانیم که اکنون اقدام کنیم، اگرچه "پایه شواهد به اندازه واکسن های اولیه پایدار نیست."

متصل: این مطالعه نشان داد که ماسک صورت و فاصله گذاری موثرترین اقدامات برای کاهش شیوع کووید-19 هستند، در حالی که کارشناسان از ایالات متحده می خواهند که این برنامه را برای بهبود گسترش دهد.

مطالعات انجام شده در اسرائیل، جایی که تقویت‌کننده‌ها برای افراد مسن در ماه ژوئیه تأیید شد، سطوح پایین‌تری از عفونت کووید-19 و بیماری‌های جدی را در میان بسیاری از افراد 60 ساله و بالاتر که دوز اضافی دریافت کردند در مقایسه با افرادی که این کار را نکردند، نشان داد. «من گمان می‌کنم که داده‌های بیشتری منتشر شود، اما نمی‌توانیم ریسک انتظار را بپذیریم [for it]سوپیانو می گوید.

5 نکته ای که باید در مورد تقویت کننده COVID-19 بدانید

آنچه در مورد تقویت کننده COVID-19 می دانیم در اینجا آمده است:

کارشناسان در مورد تقویت کننده ها برای سالمندان اتفاق نظر دارند. پزشکان نسبت به برخی از دستورالعمل‌های CDC برای تقویت‌کننده‌ها انتقاد دارند، به‌ویژه این توصیه که بزرگسالان زیر ۶۵ سال می‌توانند در صورتی که در محل کار در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض COVID-19 قرار بگیرند، تقویت‌کننده دریافت کنند. مالانی گفت، اما برای افراد 65 سال و بالاتر، به طور کلی توافق قوی بین پزشکان وجود دارد که باید یک تقویت کننده دریافت کنند.

مخلوط کردن و جفت کردن واکسن ها خوب است. سوپیانو می گوید: «پیام اصلی این است که آنچه را که می توانید بدست آورید، بدست آورید. او خاطرنشان می کند که اگر برای اولین بار واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده اید، پزشکان معمولاً توصیه می کنند که یک تقویت کننده فایزر یا مدرنا دریافت کنید. (CDC توصیه می کند که افرادی که واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده اند پس از دو ماه یک تقویت کننده دریافت کنند.) اما اگر اولین واکسن های شما با فایزر یا مدرنا باشد، ممکن است تفاوت زیادی در ایمنی و اثربخشی وجود نداشته باشد. یک تقویت کننده (در حال حاضر مطالعاتی برای رفع این مشکل در حال انجام است.)

این بهترین راه برای جمع های خانوادگی امن است. مالانی می‌گوید: «امسال من واقعاً امیدوارم که خانواده‌ام یک فصل تعطیلات کاملاً عادی داشته باشند. واکسیناسیون بهترین راه برای ایمن کردن اجتماعات است - به خصوص دریافت اولین دوز از افراد واکسینه نشده. با این حال، همانطور که مالانی به بیماران خود می گوید، که به انگیزه ای برای دریافت تقویت کننده نیاز دارند، شما فقط می توانید کارهایی را که انجام می دهید کنترل کنید، نه کارهایی که خانواده انجام می دهند.

حتی زمانی که کودکان کوچکتر واکسینه می شوند، تقویت کننده ها همچنان مهم هستند. سوپیانو نگران است که افراد مسن تر برای دریافت داروهای تقویت کننده عجله کمتری داشته باشند، زیرا FDA اخیراً واکسن Pfizer را برای کودکان 5 تا 11 ساله تأیید کرده است. او می‌گوید: «این یا / یا نیست. "تو هنوز کشف خواهی شد. اگر از یکی از فرزندان خودتان نیست، از قدم زدن در خواربارفروشی یا هر کجا که هستید خواهد بود. سوپیانو می‌گوید: «متاسفانه هنوز به اندازه کافی کووید-19 وجود دارد.

یک زمان خوب پیدا کنید و معطل نکنید. مالانی با این ترس همدردی می کند که بعد از تقویت کننده احساس "کثیف" می کند. او می‌گوید: «اما این در مقایسه با ابتلا به COVID-19 کمی است. او به بیماران توصیه می کند که چند روز پس از تقویت کننده، آرام شوند. و او توصیه می کند که زیاد به تعویق نیندازید، زیرا تعطیلات در گوشه و کنار است.

در ادامه بخوانید: ایالات متحده قبلاً در سال 2021 بیشتر از سال 2020 تلفات ناشی از کووید را تجربه کرده بود، زیرا کارشناسان دوباره هشدار می دهند که همه گیری هنوز تمام نشده است.

مالانی گفت که ممکن است دریافت تقویت کننده ها دشوارتر به نظر برسد زیرا همه مکان های واکسیناسیون انبوه برای دوزهای اولیه ظاهر نمی شوند. اما می توانید سایت های نزدیک خود را در Vaccines.gov پیدا کنید. داروخانه های بزرگ، از جمله CVS و Walgreens، و همچنین کلینیک های بهداشتی شهرستان، قرار ملاقات های تقویت کننده ارائه می دهند و همچنین ویزیت می پذیرند.

کارینا استورز روزنامه نگار مستقل علم و سلامت است. او برای CNN Health، Health Affairs، Medium، Nature News، Scientific American، New York Times و سایر نشریات نوشته است. کارینا دارای مدرک کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری از برنامه گزارشگری علوم، بهداشت و محیط زیست دانشگاه نیویورک و مدرک دکترا است. در میکروبیولوژی از دانشگاه کلمبیا. او با همسر، دختر خردسالش و دو گربه در نیویورک زندگی می کند.

این مقاله با اجازه از NextAvenue.org, © 2021 Twin Cities Public Television, Inc. تمامی حقوق محفوظ است.

اطلاعات بیشتر از Next Avenue:


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب