یک سال پس از بازگشت پت گلسینگر به خانه، اینتل هنوز چیزهای زیادی برای اثبات در وال استریت دارد

[ad_1] شرکت اینتل سال 2021 سختی را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد که این سازنده تراشه همچنان در سال 2022 با ان

توسط HONARMANDKHABAR در 1 بهمن 1400
[ad_1]

شرکت اینتل سال 2021 سختی را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد که این سازنده تراشه همچنان در سال 2022 با انتقاد وال استریت به دلیل برنامه سرمایه گذاری بلندپروازانه خود و موفقیت رقبا در بحبوحه عرضه های با تاخیر مواجه خواهد شد.

اینتل INTC، قرار است روز چهارشنبه پس از بسته شدن بازارها، درآمدهای سه ماهه چهارم را گزارش کند، کمی بیش از یک سال پس از اینکه اینتل برای اولین بار اعلام کرد پت گلسینگر به عنوان مدیرعامل شرکت خواهد کرد، و سه چهارم از زمانی که گلسینگر برای اولین بار برنامه های خود را برای ارتقاهای تهاجمی اعلام کرد. سهام 1.7 درصد از اعلام گلسینگر به عنوان مدیر اجرایی و نزدیک به 18 درصد از اعلام برنامه ساخت و ساز سقوط کرد.

خواندن: ممکن است تراشه ها در سال 2022 به دلیل کمبود فروخته شوند، اما سرمایه گذاران نگران پایان جشن هستند.

استیسی راسگون، تحلیلگر برنشتاین، که رتبه پایین تری از اینتل دارد و قیمت هدف آن 40 دلار است، پیش از بررسی یک سال پیش خود با عنوان "فکر نکنید بدتر نمی شود" موضوعی بود که به نظر می رسد. در حالی که صحبت می کنیم بازی می کنیم.»

رازگون بدون هیچ ضربه ای گفت که او نسبت به اینتل منفی است، "در حالی که آنها مدل خود را منفجر می کنند تا 10 سال گناه را با کاهش حاشیه ها، افزایش هزینه های سرمایه و بدون جریان نقدی آزاد، حتی با ترسیم یک نقشه راه تهاجمی پر از ریسک، منفجر کنند. اهداف رشد بلندمدت غیرعادی و ریسک رایانه در کوتاه مدت.

پس از اینکه گلسینگر در سه ماهه گذشته به تحلیلگران گفت که با افزایش ظرفیت خود برای تولید ویفرهای سیلیکونی، حاشیه‌های فشار کاهشی "به راحتی بیش از 50٪" باقی می‌ماند، انتظار می‌رود که این حاشیه‌های سود کاهشی در روز چهارشنبه باشد. به استثنای تجارت فروش حافظه اینتل، این شرکت حاشیه سود ناخالص 57.8 درصدی را برای سه ماهه سوم و پیش بینی 53.5 درصدی را برای سه ماهه چهارم گزارش کرد. برای مقایسه، اینتل حاشیه های 59.4 درصدی را در سه ماهه دوم و 58.4 درصدی را در سه ماهه اول 2021 و سه ماهه چهارم 2020 گزارش کرده است.

از آنجایی که تولیدکنندگان ویفر سیلیکونی برای رفع کمبود تراشه جهانی COVID-19 عجله دارند تا ظرفیت تولید خود را ایجاد کنند، اینتل در ماه اکتبر اعلام کرد که انتظار دارد در سال 2022 بین 25 تا 28 میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت هزینه کند، در مقایسه با 20 میلیارد دلار در سال 2021. اینتل نیز اخیرا اعلام کرد. قصد دارد بیش از 20 میلیارد دلار در اوهایو هزینه کند تا ساخت و ساز آنچه را که ادعا می کند «یکی از بزرگترین تأسیسات تولید نیمه هادی در جهان» خواهد بود، آغاز کند که مجموعاً 100 میلیارد دلار در دهه آینده سرمایه گذاری می کند.

همچنین ببینید: اینتل برنامه ای برای صرف بیش از 20 میلیارد دلار برای ساخت مگا چیپ اوهایو را تایید کرد

نتایج سه ماهه اینتل نیز تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که سازنده تراشه اعلام کرد شرکت Micron Technology Inc متعلق به MU را ربوده است. -3.69٪ مدیر ارشد مالی دیوید زیننر و میشل هولت هاوس را به عنوان رئیس بزرگترین واحد تجاری خود، رایانه های مشتری، که بیشتر به عنوان تجارت رایانه شخصی شناخته می شود، منصوب کرد.

دنبال چه چیزی میگردی

سود: انتظار می‌رود از میان 37 تحلیل‌گر مورد بررسی FactSet، اینتل میانگین درآمد تعدیل‌شده 90 سنت به ازای هر سهم را گزارش کند که کمتر از 1.52 دلار به ازای هر سهمی است که شرکت در سال گذشته گزارش کرده بود. اینتل برای هر سهم 90 سنت پیش بینی می کند. Estimize، یک پلتفرم نرم افزاری که از جمع سپاری مدیران صندوق های تامینی، کارگزاران، تحلیلگران خرید و دیگران استفاده می کند، به سود تعدیل شده 1.05 دلاری برای هر سهم نیاز دارد.

درآمد: طبق نظرسنجی FactSet، وال استریت انتظار دارد 18.33 میلیارد دلار از اینتل درآمد داشته باشد. این کمتر از 19.98 میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه قبل خواهد بود. درآمد اینتل 18.3 میلیارد دلار برآورد شده است. برآورد پیش بینی درآمد 18.45 میلیارد دلار است.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی FactSet انتظار دارند درآمد رایانه‌های مشتری به 9.58 میلیارد دلار برسد. 6.73 میلیارد دلار درآمد مرکز داده؛ درآمد حاصل از راه حل های حافظه غیر فرار 1.06 میلیارد دلار؛ "اینترنت اشیا" یا اینترنت اشیا، درآمد 1.04 میلیارد دلاری؛ و Mobileye 355.1 میلیون دلار درآمد داشته است.

حرکت سهام: اگر اینتل از انتظارات فراتر رفت، انتظار بازگشت خودکار را نداشته باشید - سهام اینتل پس از شش گزارش درآمد سه ماهه آخر شرکت، که از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت، سقوط کرد. از زمان آخرین گزارش درآمد این شرکت، پس از اینکه سود برای اولین بار در 10 فصل گذشته کمتر از انتظارات بود، سهام نزدیک به 12 درصد کاهش یافته است، اما به احتمال زیاد به دلیل ترس از اینکه چگونه برنامه مخارج سرمایه تهاجمی اینتل به حاشیه سود آسیب می رساند. سهام قبل از این افت همچنان بیش از 6 درصد زیر قیمت پایانی سهام قرار دارند.

سهام اینتل در پایان سه ماهه دسامبر در مجموع 3.3 درصد کاهش یافت. در همان دوره، میانگین صنعتی داوجونز DJIA، -1.30٪ - که اینتل را به عنوان یک جزء در نظر می گیرد - 7.4% افزایش یافت، شاخص S&P 500 SPX، -1.89٪ با 10.7% پیشرفت، شاخص کامپوزیت نزدک فن آوری COMP، -2.72٪ برنده 8.3٪ و PHLX Semiconductor Index SOX، -1.72٪ 21 درصد افزایش یافته است.

آنچه تحلیلگران می گویند

کریستوفر دانلی، تحلیلگر سیتی ریسرچ، که رتبه‌بندی خنثی و هدف قیمتی 58 دلار دارد، گفت که انتظار دارد سهام در کوتاه‌مدت افزایش یابد و منجر به تشکیل جلسه سرمایه‌گذاران اینتل در 17 فوریه شود. دانلی انتظار دارد که اینتل با "تقاضای خوب برای رایانه ها بالاتر از انتظارات به دلیل تجدید تجدید حیات این شرکت" خوب عمل کند و "با توجه به رشد اخیر در سفارشات لپ تاپ، ما انتظار افزایش اینتل را نیز داریم."

با این حال، دانلی اذعان می‌کند که اینتل «هنوز چوب زیادی برای برش دارد»، به‌ویژه زمانی که تقاضا برای رایانه‌ها عادی شده است، و «برای جبران این نیاز به تلاش و تمرکز قابل توجهی از سوی اینتل، به ویژه در زمینه تولید، نیاز است».

CES 2022: اینتل بر روی تراشه های رانندگی مستقل، بازی ها و لپ تاپ ها تمرکز می کند

این رقبا شامل رقیب کوچکتر Advanced Micro Devices Inc. AMD، -2.53٪، که باید سود خود را در 1 فوریه و Nvidia Corp گزارش کند. NVDA، -3.21٪، انتظار می‌رود درآمد خود را در 17 فوریه گزارش کند، که عملکرد اینتل برای روز تحلیلگران است.

متیو رمزی، تحلیلگر Cowen، که رتبه بهتر و قیمت هدف 60 دلاری دارد، در یادداشتی گفت که "اینتل همچنان بحث برانگیز است."

شک و تردید درازمدت وجود دارد و زیان سهام تا زمانی که محصولات در Intel 4 (7 نانومتری قدیمی) نشان داده شوند، ادامه خواهد داشت، اما با یک CFO جدید، بهبود چشم‌انداز بازار رایانه‌های شخصی و سرورها، جریان‌های نقدی از دولت ایالات متحده، افق Mobileye، و روز فوریه تحلیلگران، که اکنون مجدداً تأیید شده است، ما محتاطانه خوشبین هستیم که می توانیم ادامه دهیم
رمزی گفت که به تدریج بهبود یابد. "خیلی بیشتر برای اثبات."

نظر: Mobileye IPO به جمع آوری پول مورد نیاز اینتل کمک خواهد کرد - اما آیا این کافی خواهد بود؟

کریستوفر رولند، تحلیلگر مالی Susquehanna، که دارای رتبه خنثی و قیمت هدف 55 دلار است، گفت که در حالی که برنامه انتشار تراشه رایانه ای اینتل در مسیر درست به نظر می رسد، تراشه سرور جدید آن با رمزی به نام "Sapphire Rapids" و دستگاه پردازش گرافیکی جدید به کند کردن

رولاند گفت: «بسیاری از منابع، از جمله SemiAccurate، اکنون انتظار کاهش سرعت SR پس از سه ماهه اول سال 22، با خروجی از یک تا چهار چهارم را دارند. Arc اینتل می تواند رقابت را با پردازنده های گرافیکی داغ کند.

منظور رولند تراشه گرافیکی Alchemist اینتل بود که در CES اوایل ماه جاری معرفی شد. اینتل اعلام کرد که در این سه ماهه GPU را برای استفاده در بیش از 50 محصول موبایل و دسکتاپ در اختیار OEM ها قرار می دهد.

رولاند گفت: سری DG2 آینده اینتل جایگزین دیگری به بازار پردازنده گرافیکی خواهد افزود. در حالی که اینتل به طور رسمی تاریخ عرضه را برای 1 Q22 تعیین کرده است، برخی شایعات به تاخیر تا 2Q اشاره می کنند.

همچنین ببینید: تحلیلگر می گوید اینتل "شروع به اجرای استراتژی منسجم می کند"

الف. تحلیلگر اوراق بهادار Vivek Arya، که دارای رتبه پایین و قیمت هدف 55 دلار است، گفت که این شرکت "می تواند نیروی پایدارتری باقی بماند" و به از دست دادن به ظاهر بی پایان سهم بازار از اینتل به AMD اشاره کرد.

آریا گفت: "AMD همچنان یک رقیب بزرگ در هر دو رایانه / سرورها است و ما منتظر اجرای استراتژی های ریخته گری / IDM هستیم که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد."

آریا گفت: «ما همچنان بر این باوریم که سهم بالای 90 درصدی سرورهای INTC با توجه به پیشنهادات بسیار رقابتی AMD، ناپایدار است و معتقدیم که AMD می‌تواند برای 3 سال آینده سهمی بین 300 تا 400 bp در سال به دست آورد.

آریا اضافه کرد که AMD به طور پیوسته در حال کسب سهم از بازار اینتل و رایانه های شخصی است و انتظار دارد سهم بازار AMD در سال 2021 از نظر ارزش و واحد از 16 و 20 درصد به 17 و 23 درصد در سال 2023 افزایش یابد.

طبق گفته FactSet از 40 تحلیلگر که اینتل را پوشش می دهند، 10 نفر دارای رتبه خرید سهام، 21 نفر دارای رتبه نگهداری و 9 نفر دارای رتبه فروش هستند و میانگین قیمت هدف آن 54.87 دلار است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن