ساختمان ایمنی و تغذیه در زمان بیماری همه گیر کوروناویروس

Dr. Anita Jatana, Indraprastha Apollo Hospital, PANDEMIC COVID 19, Immunity, vitamin D, Vitamin Cراه های ساده از جمله پروتئین است حبوبات و لوبیا و حبوبات و شیر و محصولات لبنی و آجیل و روغن دانه.

توسط دکتر آنیتا Jatana

زندگی می گذرد صاف هر چند هر یک از ما تا به حال خود ما را در جنگ ها و موانع است که ما مبارزه شد. و پس از آن آمد همه گیر COVID 19. کل جهان را در چنگال آن و همه پارانوئید با جواب, سوال از چه زمانی و کجا و چه کسی این ویروس در حال رفتن برای حمله به. احساس نا امنی از آینده عاطفی و مالی دشوار است برای همه ما است اما نیاز به ساعت. بنابراین اجازه دهید آن را در گشاد گشاد راه رفتن با افکار مثبت و پیروزی در این جنگ با هم.

اخبار مرتبط

‘سالم خارج شروع می شود از داخل یکی از مورد علاقه من گفته و چیزی که من واقعا باور است که می توان با چند بایدها و نبایدها. وجود ندارد و تنها مواد غذایی که می تواند کمک به ساختمان ایمنی خود را. شما نیاز به مصرف مقدار مورد نظر از تمام مواد مغذی آب و خوردن انواع مواد غذایی در هر گروه از مواد غذایی برای اطمینان از مصرف کافی از مواد مغذی مهم است.

پروتئین ها یکی از مهم ترین مواد مغذی حمایت از سیستم ایمنی بدن ما. ما به عنوان سرخپوستان آیا تمایل به مقدار کمتر از پروتئین پس اکثریت ما گیاهی هستند. بنابراین راه های ساده از جمله پروتئین است حبوبات و لوبیا و حبوبات و شیر و محصولات لبنی و آجیل و روغن دانه تخم مرغ و nonvegetarian مواد غذایی.

ویتامین C نه تنها فیزیولوژیکی آنتی اکسیدان اما همچنین کمک می کند تا به بازسازی سایر آنتی اکسیدان ها در بدن است. شامل ویتامین C غنی از مواد غذایی مانند -املا و بتها ا, پرتقال, لیمو, گوجه فرنگی, فلفل سبز, فلفل.

ویتامین D به ‘ویتامین آفتاب’ دارای چندین توابع مهم است. علاوه بر اینکه مهم است برای سلامت استخوان مهم است که در بهبود مقاومت به بیماری های خاص و کاهش افسردگی است. این در دسترس است در ماهی های چرب تخم مرغ و غذاهای غنی شده مانند شیر و غلات ، گرفتن گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر به مدت 20-30 دقیقه است یک راه خوب برای اطمینان از در دسترس بودن آن.

کمبود روی می تواند تاثیر سیستم ایمنی بدن است. منابع طبیعی روی کتان, تخمه کدو دانه, سیاه دانه کنجد کل حبوبات تیره شکلات و آجیل.

ویتامین A یک آنتی اکسیدان مهم است مواد مغذی است که کمک می کند تا بدن در مبارزه با عفونت. تمام سبزیجات برگ سبز تیره و پاپایا و کدو و هویج و انبه منابع خوبی.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین و حیاتی برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است. منابع خوب از این ویتامین هستند آجیل مانند بادام و پسته و دانه ها مانند دانه آفتابگردان و گردو flaxseeds چیا و دانه آفتابگردان.

آهنبخش مهمی از خون خود و نقش حیاتی در کمک به بدن در مبارزه با عفونت. شما می توانید انتخاب کنید یا غیر گیاهی منابع مانند گوشت بدون چربی و ماهی و تخم مرغ و یا منابع گیاهی مانند ران مرغ, برگ, برگ نعناع, آجیل, برای دریافت دوز روزانه خود را از آهن است. ‘به مجسمه اسطوره های مشترک و چغندر و سیب هستند منابع خوبی از آهن آن را به عنوان است که معمولا باور’. دیگر مواد مغذی مهم است که می تواند تاثیر سیستم ایمنی بدن ما هستند سلنیوم, B6, B12 و فولات و منیزیم است.

سرخپوستان هستند خوشا به گیاهان دارویی و چاشنی های مناسب در آشپزخانه خود و پایان نامه گیاهان دارویی و چاشنی ها مانند زردچوبه tulsi میخک و سیر و زنجبیل و دارچین می تواند نقش مهمی در ایمنی ساختمان

مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد غذاهای غنی از شکر و آرد تصفیه شده و چربی های اشباع شده مانند نوشیدنی های شیرین شده بالا چربی در غذاهای پخته و سرخ شده و غذاهای الکل نشان داده است که مضر تاثیر بر سیستم ایمنی بدن و از این رو باید اجتناب شود و یا در حد اعتدال مصرف.

همراه با رژیم غذایی متعادل غنی از فوق ماکرو و ریز مغذی آن نیز مهم است که یک خواب خوب, الگوی گنجاندن ورزش در برنامه روزانه و مدیریت استرس برای فعال ماندن و سالم است.

همیشه به یاد داشته باشید – سلامت خود را در دست های خود را طوری برنامه ریزی رژیم غذایی و شیوه زندگی در چنین راهی است که پشتیبانی از بدن خود را در ساختمان ایمنی.

(نویسنده ارشد, متخصص تغذیه ایندرپرستها آپولو بیمارستان و Convenor هندی رژیم های غذایی. نظرات بیان شده شخصی هستند.)

زنده قیمت سهام از BSE و NSE و آخرین NAV پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری مشترک, محاسبه مالیات خود را با ماشین حساب مالیات بر درآمد می دانم که بازار را بالا برندگان بالا بازنده & بهترین صندوق های سهام. Like us on Facebook و دنبال ما را در توییتر.

مالی اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما و اقامت به روز شده با آخرین Biz اخبار و به روز رسانی.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de