نظر: چگونه فدرال رزرو می تواند انتظارات تورمی را روی نرخ های بهره پایین نگه دارد؟

[ad_1] قیمت‌های مصرف‌کننده بین دسامبر 2020 و دسامبر 2021، سومین ماه متوالی که در آن این تورم سالانه از 6 درصد

توسط HONARMANDKHABAR در 29 دی 1400
[ad_1]

قیمت‌های مصرف‌کننده بین دسامبر 2020 و دسامبر 2021، سومین ماه متوالی که در آن این تورم سالانه از 6 درصد فراتر رفت، 7 درصد افزایش یافت. این رقم برای دسامبر بیشترین افزایش در 12 ماه گذشته در 40 سال گذشته است. مشکل اصلی در حال حاضر این است که آیا تورم گذرا خواهد بود یا در عوض وارد دوره‌ای با تورم بالا می‌شویم، مانند آنچه در دهه 1970 اتفاق افتاد.

علل فوری تورم فعلی شامل اختلالات زنجیره تامین، کمبود نیروی کار و هزینه های انباشته مصرف کننده است. اما یکی دیگر از منابع مهم تداوم تورم بالا، انتظار تورم بالا در بین خانوارها و مشاغل است. چگونه انتظارات از تورم بالا به خودی خود تبدیل می شود و چه طرفدارانی داریم که این متغیر ذاتاً غیرقابل مشاهده اما بسیار مهم اقتصادی را منعکس کنیم؟

داستان کامل تورم را در نظر بگیرید

اگر مردم انتظار داشتند که تورم در آینده قابل پیش‌بینی در سال 2021 ادامه داشته باشد، افزایش 7 درصدی قیمت‌ها در زمان تعیین قیمت‌های آتی و مذاکره در مورد قراردادهای دستمزد و حقوق «عملی» خواهد بود.

حقایق:

یکی از منابع تورم زمانی است که هزینه‌های مردم و شرکت‌ها ظرفیت اقتصاد را برای ارائه کالاها و خدمات سنگین می‌کند. بار بر ظرفیت تولید اقتصاد ممکن است به دلیل افزایش تقاضا، محدودیت های عرضه یا ترکیبی از این دو عامل ایجاد شود. در حال حاضر، در ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته، ترکیب تقاضای بالا و عرضه محدود است که به فشارهای تورمی دامن می زند.

تقاضا در ایالات متحده در طول یک سال و نیم اول همه گیری توسط برنامه های حمایتی دولت پشتیبانی شد. پرداخت های نقدی به افراد و خانواده ها تحت قانون CARES در مارس 2020، قانون تخصیص تکمیلی CARES در دسامبر 2020 و طرح نجات ایالات متحده در مارس 2021 به افزایش شدید درآمد قابل تصرف شخصی کمک کرد.

همچنین ممکن است هزینه‌ها توسط نرخ‌های بهره پایین تحریک شده باشد که باعث افزایش ارزش سهام، خانه‌ها و سایر دارایی‌ها می‌شود. عرضه به دلیل کاهش 2 درصدی سهم جمعیت شرکت کننده در نیروی کار (شاغل یا جویای کار) محدود است.

انتظارات تورمی گاهی اوقات می تواند خود تحقق باشد. در حالی که برخی از قیمت ها ممکن است به سرعت تغییر کنند، برخی دیگر به ندرت تعدیل می شوند. تولیدکنندگان این کالاها و خدمات طبیعتاً قیمت‌های خود را بر اساس هزینه‌های احتمالی آتی و انتظارات بازار در ماه‌های آینده تعیین خواهند کرد. به طور مشابه، قراردادهای کاری اغلب مورد مذاکره مجدد قرار نمی گیرند، اما در عوض، مذاکرات دستمزد یا حقوق یک یا چند سال را در یک زمان تعیین می کند.

بنابراین نحوه شکل گیری انتظارات تورمی بسیار مهم است. اگر مردم انتظار داشتند که تورم در آینده قابل پیش‌بینی در سال 2021 ادامه داشته باشد، افزایش 7 درصدی قیمت‌ها در زمان تعیین قیمت‌های آتی و مذاکره در مورد قراردادهای دستمزد و حقوق «عملی» خواهد بود. این امر تورم را حتی زمانی که اقتصاد دیگر "گرم می شود" حفظ می کند.

افزایش انتظارات از تورم تا حد زیادی عامل تداوم تورم در دهه 1970 است که مدت ها پس از پایان رونق اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 بالا باقی ماند.

انتظارات "محکم" خطر تورم بالا را کاهش می دهد. اگر مردم بر این باور بودند که پس از کاهش هزینه ها و رفع مشکلات زنجیره تامین، تورم به سطح قبل از کووید باز می گردد، هنگام تصمیم گیری در مورد تعیین قیمت ها و دستمزدهای امروزی، نرخ آهسته تر افزایش قیمت را در نظر می گرفتند که در آینده غالب خواهد شد.

برای مثال، اگر شرکت‌ها و کارگران فکر می‌کردند که فدرال رزرو می‌تواند تورم را از ۷ درصد به ۴ درصد کاهش دهد، افزایش قیمت‌های کمتری را در تصمیمات قیمت‌گذاری و دستمزد خود لحاظ می‌کردند. با توجه به انتظارات به این شکل، افزایش موقت تورم به خودی خود تبدیل نخواهد شد و با کاهش تقاضا و حل مشکلات زنجیره تامین، تورم سریعتر کاهش خواهد یافت.

تعهد بانک مرکزی به ثبات قیمت ها می تواند به افزایش تورم کمک کند. مأموریت فدرال رزرو، همانطور که در قانون فدرال رزرو ذکر شده است، دنبال کردن "حداکثر اشتغال و قیمت های پایدار" است. اما تا همین اواخر، این اهداف به صراحت بیان نشده بودند. هیچ روشنی در مورد اینکه کدام مزیت غالب خواهد بود وجود نداشت.

اما در اوایل دهه 1980، آلن گرینسپن، رئیس وقت فدرال رزرو، به طور فزاینده ای روشن کرد که فدرال رزرو ثبات قیمت ها را در اولویت قرار می دهد. و در سال 2012، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به صراحت هدف تورمی را اعلام کرد. این تغییرات به تثبیت انتظارات تورمی و کاهش تاب آوری تورمی نسبت داده می شود.

تغییر اخیر فدرال رزرو در استراتژی سیاست پولی خود، به ویژه اتخاذ هدف گذاری تورم متوسط، که به تورم اجازه می دهد تا «برای مدتی» از 2 درصد فراتر رود و تمرکز بیشتری بر هدف اشتغال داشته باشد، سؤالاتی را در مورد قدرت فدرال رزرو برای این کشور ایجاد کرده است. ثبات قیمت. بنابراین، اعتماد به فدرال رزرو ممکن است به مقابله آن با افزایش فعلی تورم بستگی داشته باشد.

این نمودار نشان می دهد که حتی زمانی که تورم واقعی نوسان داشت، انتظارات تورمی نسبتاً خوب ثابت بودند.

آیکونوفکت

شاخص های تورم مورد انتظار نشان دهنده نگرانی است، اما نه وحشت. نظرسنجی ها منبع شاخص های انتظارات هستند. یکی از دقیق‌ترین آنها، نظرسنجی پیش‌بینی‌کنندگان حرفه‌ای (SPF) است که توسط بانک فدرال رزرو فیلادلفیا انجام شد، که از پاسخ‌دهندگان می‌خواست پیش‌بینی تورم را برای افق‌های یک و 10 ساله داشته باشند. میانگین پیش بینی SPF در نمودار ارائه شده است. پیش بینی های یک ساله برای سال بعد از تاریخ نشان داده شده در محور افقی (به عنوان مثال نقطه داده برای سه ماهه اول 2010 پیش بینی میانگین تورم از سه ماهه دوم 2010 تا سه ماهه اول 2011 است) و 10 - پیش بینی های سالانه به طور مشابه به عنوان میانگین درصد مربوطه برای 10 سال پس از تاریخ نشان داده شده در محور تعریف می شود. درصد تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) طی چهار فصل گذشته نیز نشان داده شده است.

کاهش سرعت پیش بینی ها حیرت انگیز است. با تقویت ادراکات فدرال رزرو از تعهد فدرال رزرو به ثبات قیمت در اواخر دهه 1990، پیش بینی های SPF یک ساله در اکثر موارد در محدوده 2% تا 2.5% با وجود نوسانات زیاد در تورم واقعی باقی ماند. پیش‌بینی‌ها برای 10 سال آینده حتی با فرض انتظارات بلندمدت ثابت‌تر نیز پایدار هستند.

از قضا، ثبات انتظارات، تشخیص هر گونه تأثیر بر تورم در 20 سال گذشته را دشوار می کند. این نمودار نشان می دهد که جهش تورم در سال 2021 تاکنون تنها تأثیرات اندکی بر پیش بینی های SPF داشته است، زیرا هر دو در پایان سال 2.6 درصد بودند.

اگرچه این شاخص‌ها اطمینان‌دهنده هستند، اما دلیلی برای رضایت نیستند. از یک سو، پیش‌بینی‌ها آخرین داده‌های تورم را در بر نمی‌گیرند و بنابراین احتمالاً در زمان انجام نظرسنجی بعدی بیشتر خواهند بود. یکی دیگر از شاخص های انتظارات تورمی، مطالعه ای توسط اقتصاددانان غیرحرفه ای است که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده است. در نظرسنجی انجام شده در نوامبر 2021، پاسخ دهندگان انتظار تورم 5 درصدی را در سال آینده داشتند.

سومین راه برای ثبت انتظارات تورمی، تجزیه و تحلیل داده های بازار مالی است. به عنوان مثال، شاخص انتظارات برای پنج سال آینده، بر اساس تفاوت بین اوراق بهادار اسمی و شاخص تورمی، در حال حاضر 1.3 واحد درصد بالاتر از قبل از همه گیری است. از بین این سه، پیش بینی های SPF قابل اطمینان ترین هستند. کاستی های مطالعه میشیگان به خوبی مستند شده است و به طور سیستماتیک از تورم واقعی بین سال های 1999 و 2019 0.8 واحد درصد فراتر رفته است. شاخص بازده اوراق قرضه بسیار نوسان است و به شدت تحت تأثیر شرایط بازار مالی است.

این یعنی چی:

افزایش تورم در سال 2021 ناراحتی زیادی ایجاد کرده است، زیرا بسیاری از مردم شاهد کاهش قدرت خرید خود بوده اند، زیرا افزایش قیمت ها از افزایش درآمد آنها پیشی گرفته است. دوره طولانی‌تر تورم بالا می‌تواند آسیب‌رسان‌تر باشد، زیرا خانواده‌های کم‌درآمدی را که تمایل دارند سهم بیشتری از دارایی‌های خود را در قالب پول نقد و حساب‌های جاری نگهداری می‌کنند و همچنین آن‌هایی که با ثابت زندگی می‌کنند، مخدوش کرده و به طور نامتناسبی آسیب می‌رساند. درآمدها درآمد یا افزایش دستمزد آنها با تورم قیمت مطابقت ندارد.

یکی از نگرانی‌های فوری این است که تورم بالا، فدرال رزرو را مجبور می‌کند با افزایش نرخ‌های بهره واکنش نشان دهد، که اقتصاد را کند می‌کند. اگر انتظارات ثابت بماند، تنها به افزایش اندکی در نرخ بهره نیاز خواهد بود - به اندازه ای که هزینه ها را با ظرفیت تولیدی اقتصاد به تعادل برساند. از سوی دیگر، اگر انتظارات تورم بالا تحمیل شود، واکنش تهاجمی‌تر و افزایش قابل‌توجهی نرخ بهره برای کاهش تورم مورد نیاز است و تقریباً به طور قطع رکود به دنبال خواهد داشت.

اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) انتظار داشتند که نرخ بهره در سال 2022 به طور متوسط ​​0.9٪ در سال افزایش یابد، اما بسیاری از آن زمان انتظار واکنش تهاجمی تری را داشتند. این واکنش سیاست پیشگیرانه تر، که برای تحت کنترل نگه داشتن انتظارات تورمی طراحی شده است، به ویژه در صورتی که انتظارات تورمی شروع به افزایش کند توجیه می شود.

کنت کاتنر، استاد اقتصاد در کالج ویلیامز، با تجربه در اقتصاد کلان، سیاست پولی، سیاست احتیاط کلان و اقتصاد ژاپن است.

این نظر در اصل توسط Econofact.org منتشر شده است - تفکر می تواند این باشد: نقش مهم انتظارات تورمی

نظرات بیشتر در مورد تورم

جیسون فورمن: چرا تقریبا هیچ کس تورم را ندید؟

رکس نوتینگ: چرا نرخ بهره واقعا ابزار مناسبی برای کنترل تورم نیست؟

جیوانی پری: کمبود نیروی کار در ایالات متحده با مهاجرت کم در دو سال گذشته مرتبط بوده است


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب