توری سایبان استخر

کنترل میزان تابش نور خورشید در مکان هایی مانند گلخانه همواره یک عدد از دغدغه های کلیدی مالکین است، زیرا برخی گ

توسط HONARMANDKHABAR در 25 تیر 1401

کنترل میزان تابش نور خورشید در مکان هایی مانند گلخانه همواره یک عدد از دغدغه های کلیدی مالکین است، زیرا برخی گیاهان به جهت رشد و همچنین بعضا تولیدات کارگاه ها، صرفا به میزان معینی از نور خورشید نیاز دارا‌هستند و در رخ اندک یا این که فراوان شدن همین میزان مبتلا آسیب جدی می شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاسفام، به این منظور از تجهیزاتی مانند حصیر استعمال می‌شد اما حصیر به برهان فرسایش سریع، عدم بضاعت در کنترل ظریف نور ورودی به محیط و غیره عملکرد گزینه انتظار را نداشت به این عامل امروزه راه و روش حل نوین و مقرون به صرفه‌ای به اسم شید گلخانه وجود دارااست که در ادامه حیاتی دریافت مشاوره از کارشناسان مغازه اینترنتی پلاسفام ارائه دهنده تجهیزات صنعتی به معرفی شید گلخانه یا توری سایبان می‌پردازیم.

شید گلخانه یا این که توری سایبان، به توری کنترل نور خورشید گفته می‌شود که با کنترل میزان نور محل ورود به محیط، قابلیت کاهش دما و ارتقا سایه را میسر می‌سازد و دارای نام‌هایی مانند توری سبز، راشل گلخانه، توری سبز گلخانه، سایه انداز و شیدینگ هم شناخته می‌شود.

انواع شید گلخانه

رایج‌ترین دسته‌بندی سایبان‌ها بر پایه درصد جرم یا میزان سایه‌اندازی می‌باشد که نشانگر ضریب گذر نور از توری است. شید گلخانه در قالب تراکم‌های 30، 50، 65 و 80 % ارائه می‌شود، همچنین مشاهده می‌شود گاها برای تقسیم بندی گونه های توری از مشخصه رنگ سایبان استفاده می شود، به جهت نمونه سایبان‌های مشکی، قرمز، رنگ زرد و آبی، ولی باید دقت داشت که توری‌های سایبان سالهاست که قالبا در رنگ سبز ایجاد می‌شوند و تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس رنگ امری نادرست است.

 

نحوه کارایی توری سایبان

عامل اساسی و تاثیرگذار در عملکرد توری‌های سایبان، حجمی است، به‌این رخ که کلیدی افزایش چگالی توری، میزان نور ورودی به محیط، در دست گرفتن شده و در برهه زمانی مورد نیاز گیاه 400 الی 700 نانومتر خواهد بود، همینطور با اعتنا به این که به کارگیری از شید گلخانه باعث کمتر دما در حدود 8 سکو می‌شود، نیاز به به کارگیری از تجهیزات سرمایشی همچون رشته را در محیط‌های مذکور کمتر خواهد داد.

جنس شید گلخانه

شید گلخانه از الیاف پروپلین و پلی اتلین ساخته می‌شود که از مزایای آنان می‌توان به مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش، منعطف بودن، و حفظ استحکام در محدوده دمایی 25 الی 60 رتبه سانتی گراد اشاره نمود، تنها تفاوت پلی اتلین و پلی پروپلین در وزن همین دو ماده است که سبب ساز شده توری‌های ساخته شده از الیاف پروپلین به عامل سنگین بودن در فصول زمستان و بالعکس الیاف پلی اتیلن در فصول گرم سال اصلی توجه به سبک بودن استعمال شوند.

 

نکات خرید کردن شید گلخانه

اولین نکته اساسی در خرید توری سایبان انتخاب نوع کاربری می باشد زیرا در راستا کشاورزی جور توری اهمیت توجه به نوع گیاهان در اکنون کشت و در زمینه های دیگر همچون تولید پارکینگ ها، گوشه و کنار های تفریحی، دامداری ها شید گلخانه دارای دقت به مدل آب هوای حیطه مورد نظر، شدت تابش نور خوردشید و میزان سایه اندازی توری گزینش می گردد. گام بعدی در انتخاب توری مناسب پس از گزینش مقدار تراکم، یافتن سایز گزینه نیاز می باشد که به منظور سهولت در انتخاب، شید های گلخانه کلیدی عرض اثبات 50 متر در طول های 2، 4، 6، 8 و 10 متری ارائه می‌شوند.

نکات کارگزاری توری سایبان

  • شیوه صحیح نصب توری به رخ شیب‌دار هست تا در رخ بارش برف و باران، توری بر اثر وزن برف یا آب توده شده تخریب نشود.
  • در رخ آلوده‌بودن توری قبل از نصب، آن را توسط آب شست و شو بدهید و سفارش می‌شود از مایع سفیدکننده به کارگیری نکنید.
  • در صورت عدم نیاز به به کار گیری از توری آن را جمع‌آوری کرده و به بدور از نور خورشید و مواد اشتعال‌زا حفظ کنید.
  • زمان مطلوب جهت کارگزاری شید گلخانه در مواقعی همچون صبح یا دوره می‌باشد که شدت تابش نور خورشید ناچیز است.

نصب توری سایبان یا این که شید گلخانه

نصب شید گلخانه به دو طرز لاکینگ فنر و کلیپس انجام می‌شود. لاکینگ فنر از دو جرء لاکینگ و فنری که در درون آن قرار گرفته شده، تشکیل می‌شود. لاکینگ‌ها که قالبا از فرآورده آلومینیم یا این که آلیاژ گالوانیزه هستند، به جهت کارگزاری توری بر روی دیوار یا این که سقف در سایزهای گوناگونی ارائه می‌شوند. فنرها در لاکینگ فنر از کالا فولاد بوده و به این ادله در برابر ارتعاش های ایجاد شده در شید گلخانه از مقاومت بالایی برخوردار میباشند از مشخصات این فنرها می‌توان به ارتفاع 2 متری و ضخامت 2 الی 32 میلی متری آن‌ها اشاره نمود.

از روش های دیگر کارگزاری شید گلخانه کلیپس یا این که گیره توری سایبان می باشد که روشی اقتصادی برای کارگزاشتن توری بوده و از مزایای آن می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی اشاره نمود همچنین اساسی نصب توری به این طرز به جهت جابه جایی توری نیاز به گشوده کردن گیره نمی‌باشد.

منبع جوک بلاگ توری سایبان

 

 

 

آخرین مطالب